זכייה נוספת לסיליקום בדור החמישי

24 פברואר, 2021

תספק כרטיסי האצה לרשת 5G טהורה. זוהי זכייה שנייה בתחום ב-2021. "אנחנו בעמדה טובה להצליח בשוק הזה לטווח ארוך"

חברת סיליקום (Sillicom) מדווחת היום על זכייה נוספת בתחום הדור החמישי: ספק תקשורת בארצות הברית בחר בכרטיסי ההאצה של סיליקום עבור רשת דור חמישי שהוא מקים. בהודעה ציינה סיליקום כי הלקוח מקים כעת רשת דור חמישי טהורה (Stand-alone 5G) בארכיטקטורה פתוחה (O-RAN), והוא ישתמש בכרטיסים של סיליקום ביחידות הרשת השונות.

מדובר בזכיית התכנון השנייה עבור כרטיסי ההאצה החדשים שפיתחה סיליקום לרשתות וירטואליות (vRAN). בחודש ינואר דיווחה החברה כי ספק ציוד תקשורת גדול הזמין ממנה כרטיסי האצה לרשת וירטואלית שהוא מקים לחברת תקשורת גלובלית. מנכ"ל החברה, שייקה אורבך, ציין כי הזכייה הראשונה עוררה עניין בתעשייה למוצרי החברה עבור הדור החמישי וסללה את הדרך לזכייה הנוכחית. "המשוב הנלהב אישש את הגישה ואת היתרון הטכנולוגי שלנו. אנחנו במגעים עם שורה של שחקנים בתעשייה על פרויקטים נוספים, לרבות הלקוחות הראשונים שלנו וספקי הציוד שלהם.

מכירות סיליקום ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-33.9 מיליון דולר –  ב-19% יותר מאשר ברבעון השלישי וב-33% יותר מאשר ברבעון המקביל 2019. החברה צופה שהמכירות החזקות יימשכו, ופרסמה תחזית מכירות של 28-29 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2021. מניית החברה, הנסחרת בנסד"ק, עלתה ב-12 החודשים האחרונים ביותר מ-50% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 357 מיליון דולר.

השתחררות מהתלות המעיקה בספקים

בחברה מייחסים את הצמיחה למגמת הפיצול וההפרדה של רשתות התקשורת (Decoupling and Disaggregatio), אשר צוברת תאוצה בשנתיים האחרונות. מדובר בתהליך של פירוק פונקציות רשת שבעבר ניתנו על-ידי ספק יחיד ליחידות קטנות ונפרדות הניתנות על-ידי ספקים שונים. התהליך הזה מתאפשר בזכות שתי מגמות מרכזיות בתעשיית התקשורת: מעבר לרשתות מוגדרות תוכנה המאפשרות ליישם פונקציות רשת באמצעות תוכנה (NFV) והסתמכות על ציוד סטנדרטי לא ייעודי.

המגמה הזו הביאה להתפתחות רעיון הרשת הסלולרית הפתוחה (Open RAN, או O-RAN), המהלך מנוהל ומקודם באמצעות קונסורציום O-RAN ALLIANCE הענק, אשר הוקם לפני שנתיים בלבד וכבר היום חברות בו 26 ספקיות תקשורת, אשר ביחד מספקות שירותים ליותר מ-2.4 מיליארד מנויים. הרשת האלחוטית הפתוחה מבוססת על תקנים סטנדרטיים פתוחים המאפשרים לכל ספק להתחבר אל הרש. היא תקטין את התלות של ספקיות שירותי התקשורת ביצרניות הציוד והתוכנה ותאפשר להן לרכוש מרכיבים שונים של הרשת מיצרנים שונים, כדי להוזיל עלויות ולבצע בקלות רבה יותר שינויים ברשת ובשירותים שהן מספקות.

אורבך: "עם התגברות הפעילות שלנו בתחום הדור החמישי, אני מאמין שזה יהיה מנוע הצמיחה החשוב ביותר שלנו. החדשנות שלנו, ההבנה במערכות לדור החמישי, שיתוף הפעולה ארוך השנים עם אינטל והיחסים המתהדקים שלנו עם שחקנים מובילים בתעשייה מציב אותנו בעמדה להצליח בשוק הזה לטווח הארוך."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות

פורסם בתגיות: O-RAN , vRAN , סיליקום