בכיר לשעבר ב-BP מונה ליו"ר סטורדוט

16 מרץ, 2021

ד"ר דיוויד גילמור היה סמנכ"ל הפיתוח העסקי של ענקית האנרגיה, שהיא אחת המשקיעות האסטרטגיות בחברה הישראלית שפיתחה סוללות לרכב הנטעונות תוך 4 דקות

חברת סטורדוט (Storedot) מהרצליה, שפיתחה סוללות ליתיום לכלי-רכב חשמליים הנטענות תוך 5 דקות, הודיעה היום על מינויו של ד"ר דיוויד גילמור ליו"ר דירקטוריון החברה. גילמור, היושב בבריטניה, מגיע לסטורדוט מחברת האנרגיה הבריטית BP, שהיא אחת המשקיעות הראשיות בחברה הישראלית. ב-BP שימש גילמו עד לפני שנה כסמנכ"ל הפיתוח העסקי וגם עמד בראש זרוע ההשקעות העולמית של BP. גילמור
משמש כנציגה של BP בדירקטוריון מאז 2018, וכעת, עם מינויו ליו"ר, ימונה במקומו ד"ר ג'ון סלקלד כנציגה של החברה הבריטית.

המינוי מגיע עח רקע ההתקדמות של החברה לעבר תחילת המסחור והייצור ההמוני של סוללותיה. לפני כחודשיים דיווחה החברה על ייצור מסחרי של מקבץ מדגמי ראשון של סוללות, המיועדות לאפשר ללקוחות פוטנציאליים בתעשייה הרכב החשמלי להתרשם ולבדוק את הטכנולוגיה.

חברת סטור-דוט פיתחה את טכנולוגיית FlashBattery המאפשרת לצמצם את זמני הטעינה של סוללות ליתיום-יון ברכב למספר דקות. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על תגלית מדעית של פרופ' אהוד גזית וצוות המחקר שלו מאוניברסיטת תל-אביב. בשנת 2003 הם גילו מבנים חלבוניים זעירים הקשורים להתפתחות מחלת האלצהיימר.

ד"ר דיוויד גילמור

בהשראת המבנים האלה, פיתח פרופ' גיל רוזנמן (ממייסדי חברת StoreDot) גבישים חדשים בשם Nanodots בגודל של 2 ננומטר כל אחד. לגבישים האלה יש תכונות מיוחדות: קיבוליות גבוהה והפקת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. בסוללות שהחברה פיתחה מחליפים את הנוזל האלקטרוליטי בנוזל המכיל Nanodots, ועל-ידי כך גדלה קיבולת האנרגיה של הסוללה לפחות פי עשרה. טכנולוגיה זו קיבלה את הכינוי FlashBattery.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: StoreDot , דיוויד גילמור , מכונית חשמלית