אלקטריאון החלה להפעיל כביש חשמלי לתחבורה ציבורית בתל-אביב

17 מרץ, 2021

החברה סללה מקטע של כביש חשמלי במסלול נסיעה ברמת-אביב, שאמור לשרת קו של חברת "דן" המסיע סטודנטים לאוניברסיטה. אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה לטעינה של כלי-רכב חשמליים תוך כדי נסיעה

חברת אלקטריאון (Electreon) הודיעה הבוקר כי החלה היום להפעיל בעיר תל אביב אוטובוס חשמלי הנטען מהכביש תוך כדי נסיעה באמצעות הטכנולוגיה של החברה. אלקטריאון סיימה לסלול תשתית של כביש חשמלי במקטע של כ-700 מטר במסגרת מסלול נסיעה באורך כולל של כ-2 ק"מ, המחבר בין מסוף האוטובוס תל-אביב אוניברסיטה לבין רחוב קלצ'קין, בשכונת רמת אביב. בדיקות שערכה החברה העלו כי המערכת עובדת בצורה רציפה, הסלילים מעבירים אנרגיה גם במסוף כאשר האוטובוס עומד וגם תוך כדי נסיעה ומערכת השליטה והניטור מרחוק מתפקדת גם היא היטב.

במהלך השבועות הקרובים החברה תבצע ניסויים ובדיקות נוספים על מנת להמשיך ולבחון את הביצועים של המערכת בתנאים משתנים של תפעול, כגון עומסים שונים ורציפות הפעלה. בתום שלב הניסויים צפוי האוטובוס החשמלי לשמש כקו תחבורה ציבורית סדיר שיופעל על-ידי חברת דן להסעת סטודנטים תוך כדי שהוא נטען על-ידי הטכנולוגיה של אלקטריאון בלבד.

חברת אלקטריאון מבית ינאי פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אלקטריאון , כביש חשמלי