אינוויז תפתח נהיגה אוטונומית מבוססת LiDAR

4 מאי, 2021

שיתוף הפעולה עם חברת Vueron הקוריאנית מגלה פרט מעניין באסטרטגיה של אינוויז: היא לא רואה עצמה כספקית LiDAR לתעשיית הרכב בלבד, אלא מחפשת דרכים לשלב את החיישנים במערכות קריטיות נוספות מחוץ לתעשיית הרכב

בתמונה למעלה: ניווט בדרכים באמצעות החיישנים ותוכנת התמצאות של אינוויז. צילום: אינוויז

חברת אינוויז מראש העין (Innoviz Technologies), המייצרת חיישני LiDAR עבור תעשיית הרכב, מתכננת להתעלם מפרדיגמה מרכזית בתחום מערכות הנהיגה האוטונומיות ולפתח מערכת נהיגה המבוססת על שימוש בחיישני LiDAR בלבד. זאת בניגוד לתפישה המקובלת בתעשייה, שלפיה מערכת הניהוג צריכה להתבסס על חיישנים מסוגים שונים, על מנת להבטיח יתירות מלאה ויכולת התמודדות עם חסרונות של כל אחת מטכנולוגיות החישה הנפרדות.

החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Vueron Technology הקוריאנית לפיתוח משותף של פלטפורמת נהיגה אוטונומית אשר תתבסס אך ורק על חיישני LiDAR. החברה הקוריאנית מפתחת תוכנות התמצאות לכלי רכב (perception software platform) עבור יישומי ADAS ונהיגה אוטונומית. בחודש ינואר 2021 היא קיבלה אישור לבצע ניסוי בקוריאה, שבמהלכו ביצע רכב המצוייד בחיישני LiDAR נסיעה אוטונומית מהבירה סיאול אל עיר הנמל הדרומית בוסאן. מדובר במרחק של 414 ק"מ כאשר בחלק מהדרך נסע הרכב במהירות של 100 קמ"ש.

"התרשמנו עמוקות מהביצועים של תוכנת ההתמצאות של Vueron", אמר מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף. "אנחנו מצפים להתחלת העבודה המשותפת שלנו". מנכ"ל חברת Vueron ג'וזף קים, אמר שלהערכת החברה אינוויז היא מחברות המתקדמות בעולם בתחום ה-LiDAR, "אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה עם אינוויז ונשתמש בחיישנים שלה בשנים הבאות, בתחומים כמו מערכות ADAS, מערכות נהיגה אוטונומית, וביישומים אחרים דוגמת מערכות בטיחות תעשייתיות, IoT ומערכות אבטחה".

חיישן LiDAR מהדור החדש, InnovizTwo, אשר הוכרז בחודש שעבר
חיישן LiDAR מהדור החדש, InnovizTwo, אשר הוכרז בחודש שעבר

ההכרזה הזאת מגלה פרט מעניין באסטרטגיה העסקית של אינווייז: היא כבר לא רואה עצמה כספקית LiDAR לתעשיית הרכב בלבד, אלא מחפשת דרכים לשלב את הטכנולוגיה במערכות קריטיות נוספות מחוץ לתעשיית הרכב. לשתי החברות יש גם משקיע משותף, חברת Naver Corporation הקוריאנית שנכנסה לאינוויז בשלבי הגיוס הראשונים בשנת 2017.

לפני כשלושה שבועות, בעקבות כניסתה לנסד"ק (בסימול INVZ) היא פירסמה את התוצאות הכספיות שלה: בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-5.4 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-1.6 מיליון דולר בשנת 2019. אולם החברה עדיין רחוקה מהשלב המסחרי: הוצאות המו"פ וההיערכות לייצור גבוהות מאוד והיא סיימה את השנה בהפסד של כ-81.5 מיליון דולר. כיום החברה מעסיקה כ-280 עובדים, מהם כ-200 במחקר ופיתוח. הקניין הרוחני שלה כולל 18 פטנטים רשומים ועוד 49 פטנטים הנמצאים בשלבי רישום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינוויז , רכב אוטונומי