"מעבר לענן יאפשר לייצר ידע קולקטיבי להאצת תהליכי פיתוח"

6 מאי, 2021

מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, אלי בויקיס, מסביר ל-Techtime כי האסטרטגיה של החברה היא לעודד את הגירת הלקוחות לענן. כעת גם מתברר כי חברת ואייר הישראלית מפתחת את המכ"ם שלה באמצעות הכלים של דאסו

ריבוי חברות הסטארט-אפ בארץ המפתחות חיישנים למערכות ADAS ונהיגה אוטונומית ומערכות הספק לרכב חשמלי, הגביר בשנים האחרונות בתעשיית האוטו-טק הישראלית את הצורך בפתרונות לביצוע אנליזות אלקטרומגנטיות ותרמיות. אחד הכלים הפופולאריים בתחום הוא פלטפורמת CST של דאסו-סיסטמס (Dassault Systems), המאפשרת לתכנן מערכות אלקטרומגנטיות, לבצע אופטימיזציה ולבדוק היבטים כמו הפרעות אלקטרומגנטיות והשפעות של הקרינה על גוף האדם.

אחת החברות הישראליות שעושות שימוש בכלי הזה היא ואייר (Vayyar). ואייר פיתחה טכנולוגיית חיישנים, המבוססים על קרינת RF בתדר גבוה, אשר מסוגלים לספק תמונה תלת מימדית ב-360 מעלות של הסביבה וזאת ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, בשל התדר שעליו הוא מתבסס, החיישן של ואייר מסוגל לקלוט גם מידע המוסתר על ידי אובייקטים, וכך למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר. השבב של החברה פועל בתדרי 3GHz-10GHz, באמצעות מערך של עד 12 אנטנות שידור וקליטה (MIMO). לטכנולוגיה של ואייר ישנם יישומים אפשריים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד.

שניים מהמוצרים העיקריים שהשיקה עד כה החברה על בסיס הטכנולוגיה הם חיישן מצוקה ביתי אשר מתריע במקרה של נפילת קשיש בביתו, וחיישן לפנים-הרכב אשר מנטר את התנהגות הנהג ויתר הנוסעים ומיועד ליישומי בטיחות ותחבורה חכמה. בשיחה עם Techtime מספר הטכנולוג הראשי של ואייר, נפתלי חייט, על השימוש שעושה החברה בכלים של דאסו-סיסטמס במסגרת פיתוח המכ"ם והתאמתו ליישומים השונים. "הטכנולוגיה שלנו מבוססת על גלי רדיו ואנטנות, ואת זה חוקרים ובודקים כיום באמצעות סימולציות דיגיטליות. CST הוא כלי מאוד יעיל בתחום הזה. בכל הנוגע לכלים של דאסו סיסטמס, אנחנו גם משתמשים בפלטפורמת התכן המכני סולידוורקס (Solidworks), מאחר שהארכיטקטורה והמבנה של המערכת יכולה מאוד להשפיע על תשדורת המכ"ם."

ידע קולקטיבי שנצבר בענן

דאסו-סיסטמס הצרפתית מציעה סל מאוד רחב של כלי תכנון, סימולציה וניהול חיי מוצר, מ-CST וסולידוורקס ועד תוכנת התכנון ההנדסי CATIA ופלטפורמת ניהול חיי המוצר ENOVIA. כיום, מציעה דאסו את הפתרונות שלה גם במסגרת פלטפורמת ענן מאוחדת, שנקראת 3DEXPERIENCE ומאפשרת לחברות להשתמש בפתרונות הללו לפי דרישה וליצור ממשקים ושיתוף בין הכלים השונים.

בשיחה עם Techtime הסביר מנהל הפעילות של דאסו סיסטמס ישראל, אלי בויקיס [בתמונה למעלה], כי האסטרטגיה של החברה היא לעודד את הגירת הלקוחות לענן. "לדאסו סיסטמס יש כלים רבים והשימוש בענן מאפשר למשתמש לתקשר בין המוצרים השונים ולהשיג רציפות. זה הכיוון שאותו מקדמת החברה."

מלבד נוחות השימוש, בויקיס מסביר כי המעבר לענן יאפשר פיתוח כלים חכמים עבור הלקוחות. "אנחנו משלבים כעת כלים שיידעו להבין את המשתמש ולכוון אותו לעבר פתרונות אפשריים של כל מיני בעיות ואתגרים בפיתוח. החוכמה הקולקטיבית הזו יכולה להיווצר רק כאשר נוצרת קהילת ענן. כיום אנחנו אוספים את הידע הזה ידנית מתוך האינטראקציה עם הלקוחות. ככול שיותר לקוחות ישתמשו בענן, יצטבר ידע קולקטיבי שניתן יהיה להפיק ממנו תובנות לרווחת כולם ולהאיץ ולשפר תהליכי פיתוח."

בויקיס מודע לחשש של חברות להעביר את סביבת הפיתוח שלהן לענן. "אנחנו מודעים לחשש של הלקוחות לאבד את היתרון הטכנולוגי שלהם בשוק, אך לא מדובר על שיתוף של קניין רוחני אלא על היבטים כלליים ובסיסיים."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ , חדשות , טכנולוגיות מידע , מכ"ם , ענן , קניין רוחני , רכב אוטונומי , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: אלי בויקיס , דאסו סיסטמס , ואייר , נפתלי חייט