EVR Motors פיתחה טופולוגיה חדשה של מנוע חשמלי לתעשיית הרכב

6 מאי, 2021

"כדי להביא את המנועים החשמליים לביצועים ולעלויות של מנועי בעירה פנימית, שינינו את המבנה של המנוע, ובו-בזמן שימרנו את היתרונות המסורתיים של מנועי שטף רדיאלי"

חברת EVR Motors מפתח תקווה חשפה מנוע חשמלי בעל טופולוגיה חדשה המאפשרת לשפר את הביצועים ולהפחית את המשקל בהשוואה למנועים החשמליים המקובלים היום בתעשייה. המנוע מבוסס על שיפור שבוצע במבנה של מנועי שטף מגנטי היקפי (radial flux) המוכרים לתעשייה עשרות שנים. במנועים האלה המרכיב הנייח (Stator) מורכב מסדרה של אלקטרו-מגנטים המייצרים שדות מגנטיים הנעים בתנועה היקפית מסביב למנוע. השטף המגנטי שלהם ניצב לציר המסתובב (Rotor) ומפעיל כוחות משיכה ודחייה על מגנטים קבועים המצויים על-גבי הרוטור, ועל-ידי כך גורם למנוע להסתובב.

החברה פיתחה מבנה חדש של המנועים הוותיקים האלה, המבוסס על שימוש בסלילים אלקטרו-מגנטיים הבנויים במבנה טרפזי אשר משפר את פיזור השטף המגנטי ומקטין את הפסדי האנרגיה במנוע. החברה ביצעה שיפורים נוספים, דוגמת שימוש במגנטים מחומרים מיוחדים (Soft Magnetic Composites), שיפורים מבניים המפשטים את תהליך הייצור, דוגמת שימוש בסלילים מוכנים מראש המותקנים רק בשלבי ההרכבה הסופיים, ועוד.

מגוון דגמים בהתאם לצורכי שוק הרכב

החידושים האלה מוגנים באמצעות פטנטים הרשומים בארה"ב, באירופה, בסין בוישראל. היום (ה') החברה הכריזה על השלמת הפיתוח והבדיקות של אבטיפוס של המנוע החדש, ועל היערכות למכירות מסחריות מאוחר יותר השנה (2021). המנוע שנבדק שוקל 9 ק"ג בלבד, מגיע להספק מירבי של עד 17kW ומספק מומנט פיתול (Torque) של עד 40Nm (ניוטון למטר).

החברה הודיעה שהטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת לה להתאים את גודל וביצועי המנוע בהתאם לדרישות הלקוח, ולייצר מבחר דגמים העובדים בטווח המתחים 48V-800V. שוקי היעד המרכזיים של המנוע החדש הם בעיקר כלי-רכב חשמליים והיברידיים, דוגמת קטנועים וכלי-רכב תלת גלגליים (48V-96V), מנועים חשמליים למכוניות היברידיות (48V) ומנועים חשמליים למכוניות משפחתיות וכלי-רכב מסחריים הפועלים בטווח המתחים 400V-800V.

מעבדת הבדיקות של EVR Motors בפתח תקווה
מעבדת הבדיקות של EVR Motors בפתח תקווה

חברת EVR Motors הוקמה על-ידי הנשיא ומנהל התפעול אלי רוזינסקי, הטכנולוג הראשי ויקטור כסלו וסמנכ"ל המו"פ רוסלאן שבינסקי. יו"ר החברה הוא אופיר שוהם, לשעבר ראש מפא"ת במשרד הביטחון וכיום מנהל את השקעות ההייטק של מריוס נכט (אשר השקיע בחברה), והמנכ"ל הוא עופר דורון, לשעבר מנהל חטיבת מערכות חלל בתעשייה האווירית. עד היום החברה גייסה 5.5 מיליון דולר וכיום היא מעסיקה כ-20 עובדים בפיתוח, בדיקות וייצור מנועים.

לדברי המנכ"ל עפר דורון, הטרנספורמציה של תעשיית הרכב יצרה לחץ חזק על היצרנים להביא את המנועים החשמליים לביצועים ולעלויות של מנועי בעירה פנימית. "כדי להתמודד עם האתגר, שינינו מהיסוד את המבנה הבסיסי של המנוע שבמשך עשרות השנים האחרונות לא חל בו שינוי משמעותי, תוך-כדי שימור היתרונות המסורתיים של מנועי שטף רדיאלי (radial flux)".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: EVR Motors