אינוויז: שיתוף הפעולה עם BMW יניב כ-2 מיליארד דולר עד 2030

13 מאי, 2021

יצרנית ה-LiDAR הכשירה קווי ייצור בארה"ב ובגרמניה. מעריכה שזכיות התכנון שהשיגה יניבו הכנסות בהיקף של 3 מיליארד דולר עד לשנת 2030

בתמונה למעלה: ניווט בדרכים באמצעות החיישנים ותוכנת ההתמצאות של אינוויז. צילום: אינוויז

חברת אינוויז (Innoviz) דיווחה אתמול (ד') על זכיית תכנון משמעותית עם ספקית מערכות (Tier-1) מובילה לתעשיית הרכב, שזהותה לא נחשפה. אינוויז תספק לה מערכות LiDAR עבור כלי רכב לשירות היסעים (Shuttle) שיהיו אוטונומיים בדרגה 4 (ללא צורך בנהג). רכבי ההיסעים הללו צפויים לפעול במתחמים סגורים כמו שדות תעופה ואוניברסיטאות ולשנע נוסעים וסחורות. השירות צפוי להתחיל לפעול באירופה החל מ-2022. אינוויז מעריכה שהחוזה יניב לחברה הכנסות בהיקף של כ-400 מיליון דולר עד 2030.

אתמול פירסמה אינוויז את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2021. זהו הדו"ח הפומבי הראשון שהיא מפרסמת מאז שהחלה להיסחר בנסד"ק בחודש שעבר בעקבות המיזוג עם חברת הספאק Collective Growth. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-729 אלף דולר. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הסביר המנכ"ל עומר כילף, כי התוצאות הללו עדיין אינן משקפות את המומנטום העסקי שבו מצויה החברה.

כך למשל, אינוויז מעריכה ששיתוף הפעולה עם BMW יניב הכנסות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר עד 2030. זאת על סמך תחזית המכירות של ב.מ.וו להיקף המכירות של הדגמים שבהם ישולב ה-LiDAR של החברה. בסך הכול, ההכנסות מזכיות התכנון שהשיגה החברה עד כה צפויות להערכתה להניב הכנסות של 3 מיליארד דולר עד 2030. המנכ"ל כילף עדכן כי אינוויז מצויה כעת במגעים מתקדמים עם 32 חברות מתעשיית הרכב ותעשיות נוספות. בתוך כך, החברה הכשירה את קו הייצור של במישיגן ארצות הברית, והגדילה את התפוקה בקו הייצור שלה אצל קבלנית הייצור ג'ייביל בגרמניה.

חברת אינוויז פיתחה LiDAR מצב מוצק (Solid State), המאפשר לשפר את ביצועי החיישן ולהוזיל את עלותו לרמת מחיר המתאימה לייצור המוני בתעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך לבצע סריקת לייזר ללא חלקים נעים. שיתוף הפעולה המסחרי המשמעותי ביותר של אינוויז הוא עם חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן ברכב ה-SUV החשמלי החדש שלה, iNEXT, שאמור לעלות על הכביש כבר השנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , דרגה 4