בריינסוויי מייעדת את קסדת הראש שלה לחולי פוסט-קורונה

23 מאי, 2021

מחקרים מעידים על שכיחות גבוהה של מחלימי קורונה שסובלים מהפרעות מוחיות ופגיעה נפשית. "ישנו חשש להתפרצות של מגפה של בריאות הנפש". הכנסות החברה עלו ב-47% ברבעון הראשון ל-6.1 מיליון דולר.

חברת המכשור הרפואי בריינסוויי (Brainsway) מהר חוצבים, שפיתחה מכשיר לטיפול בלתי פולשני בהפרעות מוח נפוצות, דיווחה על גידול של כ-47% בהכנסותיה ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-6.1 מיליון דולר. גם ההפסד התפעולי הצטמצם מ-3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020 להפסד תפעולי של 2.1 מיליון דולר ברבעון האחרון. בתוך כך, החברה דיווחה כי הגיעה לנקודת ציון של כ-100 אלף אנשים שטופלו במכשיר שפיתחה.

בריינסוויי פיתחה קסדה בשם Deep TMS לגירוי חשמלי לטיפול בלתי פולשני בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. בקסדה מותקנים סלילים אלקטרומגנטיים המפעילים זרמים חשמליים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות. הטיפולים בתסמונות השונות באמצעות הקסדה נבדלים בעומק הגירוי החשמלי ועוצמתו, התדרים, המיקום, משך זמן הטיפול ותדירותו.

בארצות הברית, שוק היעד העיקרי של החברה, שלוש ההתוויות שעבורן מאושר המכשיר שלה לשימוש הן טיפול בדיכאון חריף, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD) וגמילה מעישון וממשככי כאבים. כעת, מכוונת החברה לפלח חדש באוכלוסייה שעשוי להיות רלוונטי עבור הטיפול: חולים בפוסט-קורונה.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח בשבוע שעבר, ציטט המנכ"ל כריס פון ז'אקו שני מחקרים שפורסמו באחרונה בארצות הברית. לפי מחקר אחד שפורסם בירחון The Lancet Psychiatry, כ-53% מתוך קבוצה של 235 אלף אנשים שחלו והחלימו מקורונה אובחנו תוך כחצי שנה בפגיעה מוחית או הפרעה פסיכיאטרית. במחקר נוסף, שפורסם בירחון של האיגוד הרפואי האמריקאי, נמצא כי 53% מתוך קבוצה של כ-4,000 מחלימים מקורונה מציגים סימפטומים של דיכאון חריף, תסמונת שנמנית בין ההתוויות של המכשיר של בריינסוויי.

"אנו עדים לעלייה בבעיות הנפשיות ככל שאנחנו הולכים ויוצאים ממשבר הקורונה. לאור העובדה כי יש יותר מ-100 מיליון מחלימי קורונה ברחבי העולם, כאשר בארצות הברית מספר המאובחנים הוא הגדול ביותר, ישנו חשש ממשי להתפרצות של מגפה נפשית." בריינסוויי נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כמעט חצי מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה

פורסם בתגיות: בריינסוויי , קורונה