ג'נגו וזיילינקס השיקו פתרון משולב לניטור נהג

26 מאי, 2021

ג'נגו הטמיעה את התוכנה שלה על-גבי שבב של זיילינקס, כדי לאפשר ליצרניות רכב להתקין מערכות בטיחות לניטור נהג על-גבי חומרה פשוטה. "יצרניות הרכב נערכות לרגולציה ומחפשות פתרונות ניטור נהג נגישים"

חברת ג'נגו (Jungo) מנתניה הטמיעה את תוכנת ניטור הנהג והנוסעים שלה, Co-Driver, על-גבי מערכת-על-שבב (SoC) של יצרנית השבבים זיילינקס (Xilinx). מדובר בשבב מיתכנת (FPGA) מדגם Zynq-7000 בגיאומטריה של 28 ננומטר. האינטגרציה הזו, שהתבצעה בשיתוף עם זיילינקס, תאפשר ליצרניות רכב לצייד את דגמיהן ביישומי ניטור נהג ונוסעים על-גבי חומרה זולה יחסית.

שיתוף הפעולה עם זיילינקס הוא חלק מהאסטרטגיה של גנ'גו לאפשר ליצרניות רכב וחברות Tier-1 להשתמש בתוכנה שלה על-גבי סוגים שונים של פלטפורמות עיבוד, בין אם כפתרון עצמאי ונפרד (stand-alone) ובין אם כחלק מפלטפורמה המריצה עוד יישומים ברכב, כדוגמת בידור ומידע.

מנכ"ל החברה אופיר הרבסט הסביר בשיחה עם Techtime כי עולם ניטור הנהג נכנס להילוך גבוה בעקבות דרישת הרגולציה באירופה, ארצות הברית וסין. "יצרניות הרכב נערכות לכך ומחפשות או פתרונות עצמאיים וזולים או פתרונות משולבים. שיתוף הפעולה שלנו עם זיילינקס יאפשר להם להטמיע פתרון מוכן, עצמאי ובעלות נגישה."

מהצד השני של הספקטרום, בשנה שעברה נחשף כי תוכנת ה-DMS של ג'נגו מוטמעת גם בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית Snapdragon Ride, שמיועדת לספק את כל יכולות המחשוב והעיבוד עבור מערכות ADAS, מערכות בידור-מידע ובעתיד גם נהיגה אוטונומית.

ניטור נהג: מהפכת הבטיחות הבאה

תוכנת Co-Driver של ג'נגו מאפשרת, תוך שימוש במצלמות HD פשוטות, לזהות את זווית הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים של הנהג. ניתוח הפרמטרים האלה מאפשר לדעת האם הנהג נרדם או מגלה סימני עייפות, האם הוא מרוכז בדרך שלפניו או משתמש בטלפון הנייד ואפילו אם הוא חגור כהלכה. בנוסף, האלגוריתמים של החברה גם מספקים פתרונות ניטור נוספים, כמו מספר הנוסעים ברכב והאם נשכחו בו ילדים.

ג'נגו הצליחה לבסס בשנתיים האחרונות שורה של שיתופי פעולה עם חברות Tier-1 בשוק הרכב וחברות סמיקונדקטור שפועלות בשוק האוטומוטיב. התוכנה של ג'נגו הוטמעה בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית Snapdragon Ride של קואלקום, וגם בפלטפורמת המחשוב R-Car של ספקית המערכות היפנית רנסאס. לג'נגו שיתוף פעולה גם עם חברת השבבים אנלוג (Analog Device), שבמסגרתו הן מפתחות שתי החברות מערכת מרובת-חיישנים לפנים-הרכב.

החל מ-2022 כל כלי-הרכב החדשים באיחוד האירופי יהיו מחויבים לכלול מערכות ניטור נהג, מה שצפוי להאיץ משמעותית את אימוץ המערכות הללו בתעשיית הרכב.להערכת Strategy Analytics, שוק ה-DMS צפוי לצמוח עד 2024 ל-17.9 מיליארד דולר ועד 2027 ל-47.4 מיליארד דולר.

Forecast for Driver Monitoring Systems with Internal Cameras, Strategy Analytics (2021). Credit: Strategy Analytics
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , אופיר הרבסט , ג'נגו