צ'ק-קאפ גייסה 35 מיליון דולר

30 יוני, 2021

הגיוס בוצע באמצעות הקצאת מניות פרטית לפי מחיר דיסקאונט של 1.3 דולר למניה. בשנה שעברה גייסה צ'ק-קאפ 25.9 מיליון דולר. החברה נערכת לביצוע ניסוי קליני נרחב בארצות הברית

חברת צ'ק-קאפ (Check-Cap), שפיתחה גלולת רנטגן לגילוי פוליפים טרום-סרטניים במעי הגס, הודיעה היום כי השלימה גיוס הון של 35 מיליון דולר בהקצאת מניות פרטית למשקיעים מוסדיים. בסך הכול, מכרה החברה למשקיעים כמעט 30 מיליון מניות במחיר של 1.35 דולר למניה. גיוס זה מצטרף לשלושה גיוסים שביצעה החברה, גם כן באמצעות הקצאת מניות למשקיעים מוסדיים. ב-2020 היא גייסה 25.9 מיליון דולר. בסוף מרץ 2021 הסתכמה קופת המזומנים של החברה בכ-34 מיליון דולר.

מהחברה נמסר כי בכוונתה להשתמש בכספי הגיוס להמשך קידום הפיתוח הקליני, ובכלל זה ההיערכות לניסוי המרכזי (pivotal) שאמורה החברה לערוך בארצות הברית במהלך 2022. בחודש מרץ אישר ה-FDA את קיום הניסוי, ולאחריו תוכל החברה להגיש בקשה לאישור שיווק מה-FDA. בעקבות ההודעה צונחת מניית החברה היום בנסד"ק בכ-20%. להערכת החברה, הגיוס מספק לה את ההון הדרוש להשלמת הניסוי הפיבוטלי ולהגעה אל השוק.

צ'ק-קאפ פיתחה פתרון ידידותי למשתמש לביצוע בדיקת-סקר לגילוי פוליפים טרום-סרטניים במעי הגס. הפיתוח נועד לתת מענה לאחת הבעיות המרכזיות המובילות לתמותה הגבוהה מסרטן המעי-הגס. הנכונות הנמוכה של אנשים בקבוצת הסיכון לבצע את בדיקת הסקר המקובלת, הקולונסקופיה, שהיא הליך פולשני ובלתי נעים. ההיענות הנמוכה מביאה לכך שמקרי הסרטן מתגלים בשלבים מתקדמים יותר, כאשר סיכוי ההחלמה נמוכים לאין שיעור.

המערכת של צ'ק-קאפ מורכבת מגלולה נבלעת שבתוכה מקור קרינת רנטגן (X-ray), מערכת בקרה ושליטה המולבשת על גבו של הנבדק ומאכנת את מסלול הגלולה ומנהלת את ביצוע הסריקות, ובנוסף, תוכנה המעבדת את המידע לכדי מיפוי דו-מימדי ותלת-מימדי של הדופן הפנימי של המעי הגס. זוהי בדיקה בלתי פולשנית שאינה הכנה מוקדמת כמו למשל ניקוי המעי, כפי שנעשה בתהליך קולונסקופיה. הנבדק פשוט בולע את הגלולה ויכול להמשיך בשגרת היומיום ללא הפרעה. בסיום התהליך הגלולה נפלטת מהגוף באופן טבעי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: נסד"ק , סרטן המעי הגס , צ'ק-קאפ