ליאור הנדלסמן משקיע בנו-טראפיק ומצטרף לדירקטוריון

14 יולי, 2021

הנדלסמן הוא מייסד משותף של סולאר-אדג' ומשמש כיום כמנהל שותף בקרן ההון-סיכון גרוב ונצ'רס. נו-טראפיק פיתחה פלטפורמה המותקנת על רמזורים ומאפשרת לנהל בצורה יעילה יותר את התנועה בצמתים

חברת נו-טראפיק (NoTraffic) השלימה גיוס של 17.5 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרנות ההון-סיכון Nielsen Ventures של לארס נילסן, לשעבר בכיר באובר ודרופבוקס, ו-VEKTOR Partners, המתמקדת בהשקעה בסטארט-טפים בתחום התחבורה החכמה. עוד השתתפו בגיוס, בית ההשקעות מיטב דש, חברת הביטוח מבטחים וקרן ההון-סיכון הישראלית Grove Ventures, המשקיעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים, ומשקיעים קיימים.

בעקבות ההשקעה יצטרף ליאור הנדלסמן, ממייסדי חברת סולאר-אדג' וסמנכ"ל השיווק שלה לשעבר וכיום מנהל שותף בגרוב ונצ'רס, לדירקטוריון של נו-טראפיק. חברת נו-טראפיק הוקמה ב-2017 על-ידי המנכ"ל טל קרייזלר, ועל-ידי אוריאל כץ ואור סלע, ופיתחה פלטפורמה הכוללת חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת V2I (תקשורת בין כלי רכב לתשתיות דרך), האוספים בזמן אמת נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת כדי לסייע לגופים מוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים.

באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, חיישני המערכת יודעים לסווג את משתמשי הדרך לקטגוריות השונות כגון מכוניות, אוטובוסים, רוכבי אופניים, אופנועים והולכי רגל, לעקוב אחר תנועתם ולחשב את את זמני ההגעה המשוערים של כל אחד ואחד מהם אל הצומת. על סמך שקלול הנתונים, המערכת יודעת לתזמן באופן האופטימאלי את תחלופת הרמזור בצומת, וגם לסנכרן בין כל הצמתים המקושרים במטרה להבטיח זרימת תנועה מיטבית. לצד ניהול חכם של תחברה, הפלטפורמה של נו-טראפיק גם משמשת כדי לשדר באופן אלחוטי מידע בטיחותי בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות באמצעות תקשורת V2X.

הפקקים מבזבזים אנרגיה

בחברה ציינו כי מהפיילוטים והשותפויות המסחריות עד כה עולה כי השימוש בפלטפורמה של החברה סייעה לקצר את זמני ההמתנה בצמתים המרומזרים במחצית ולהביא להפחית ב-26 אלף טון את פליטת גזי חממה, נתון השקול להורדה של כ-5,600 כלי רכב מהכביש. החיסכון בדלק שנובע מצמצום עומסי התנועה גם מוביל לחיסכון בעלויות עבור עסקים. כיום החברהפעילה בעיקר בארצות הברית, תשתמש בכספי הגיוס כדי להשיק השנה פעילות גם באירופה ולבחון כניסה לשווקים נוספים כגון מזרח-אסיה.

נו-טראפיק צפויה לבצע במחצית השנייה של השנה עוד מספר התקנות בערים נוספות בארצות הברית. ליאור הנדלסמן, שפרש מסולאר-אדג' ביולי 2020 והצטרף לגרוב ונצ'רס, אמר כי הטכנולוגיה של נו-טראפיק מייצרת הזדמנות לחולל מהפכה בניהול תחבורה. "הפלטפורמה של נו-טראפיק מביאה דיגיטליזציה, IoT ואוטומציה לכבישי הערים, תוך שימוש בנתונים בזמן אמת ויכולות בינה מלאכותית ייחודיות. אנחנו בטוחים שהם ימשיכו לגדול ויהפכו את התשתיות העירוניות ליעילות, בטוחות וזולות יותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: NoTraffic , ליאור הנדלסמן