אלביט תייצר אנטנות באמצעות מדפסות תלת מימד

22 יולי, 2021

חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם SWISSto12 השווייצרית, אשר פיתחה מדפסות 3D לייצור אנטנות RF בתדרים גבוהים. גם SatixFy מרחובות מפתחת מטעדים לווייניים המבוססים על הטכנולוגיה הזאת

בתמונה למעלה: אנטנת תקשורת לוויינית אשר יוצרה בטכנולוגיית התלת-מימד של SWISSto12 השווייצרית

חברת אלביט מערכות (Elbit) נכנסת לתחום הייצור התוספי (Additive Manufacturing) של אנטנות למערכות בתדר גבוה. החברה דיווחה על הסכם לשיתוף פעולה לטווח ארוך עם חברת SWISSto12 השווייצרית, שבמסגרתו שתי החברות יפתחו וייצרו אנטנות RF ותת-מערכות בתדר גבוה עבור מערכות הלוחמה האלקטרונית הימיות של אלביט. האנטנות ייוצרו בטכנולוגיית הדפסת תלת-מימד של החברה השווייצרית, אשר פיתחה מדפסות 3D המייצרות אלמנטים אלחוטיים ממתכת.

חברת SWISSto12 יצאה בשנת 2011 מהמכון הטכנולוגי של לוזאן, שווייץ, עם טכנולוגיה לתכנון וייצור אנטנות לתדרי טרה-הרץ. בשנים האחרונות היא פיתחה טכנולוגיית ייצור תוספי של מבנים מתכתיים, לייצור אנטנות ואלמנטים בתדר גבוה כמו מוליכי גלים. להערכת החברה, טכנולוגיית הייצור שלה מאפשרת לייצר בקלות מבנים מאוד מורכבים, להוזיל ולהאיץ את הייצור ולהקטין את משקל האנטנות פי עשרה בהשוואה לטכניקות ייצור מתכת סטנדרטיות. בעקבות השלמת פיתוח הטכנולוגיה, היא החלה לאחרונה לספק אנטנות אלחוטיות ליישומי צבא ותעופה ועובדת עם קבלניות הביטחון הגדולות באירופה.

ישראל היא שוק יעד אסטרטגי

"זה כבוד גדול להיות שותפה אסטרטגית של אלביט בתחום אנטנות ה-RF", אמר מנכ"ל ומייסד SWISSto12, ד"ר אמיל דה רייק. "השותפות הזאת תאפשר לנו להגדיל את יכולות הייצור שלנו". בסוף 2019 החברה גייסה 19 מיליון דולר למימון כניסתה אל שוק הדפסות ה-3D של אנטנות, ובעקבות הגיוס היא הגדירה את ישראל כשוק יעד אסטרטגי לצד השוק האמריקאי. בחודש יוני 2021 היא ביצעה את הכניסה הראשונה שלה אל השוק הישראלי, כאשר חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת SatixFy מרחובות, לפיתוח משותף של מערכות תקשורת חלליות המבוססות על האנטנות שהיא תייצר ועל שבבי הסיליקון של SatixFy.

שיתוף הפעולה יתמקד במטעד תקשורת המבוסס על טכנולוגיית דילוג-אלומה (Beam Hopping), שנועדה לשפר את קיבולת התעבורה של לווייני תקשורת ולהוריד את עלותם באמצעות אספקת רוחב פס לפי דרישה בתאי שטח קטנים מאוד. טכנולוגיית דילוג-אלומה מיועדת להתמודד בעיית העומס הגובר על לווייני תקשורת באמצעות חלוקת התדר על בסיס זמן. היא מאפשרת להעביר במהירות את רוחב הפס הנדרש מתא לתא, ועל-ידי כך להבטיח מענה מיידי לצרכים המשתנים של צרכני התקשורת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , RF , אלביט