טויוטה וסייבלום יספקו "תאומים דיגיטליים" ליצרניות רכב יפניות

28 יולי, 2021

סייבלום פיתחה מערכת המייצרת העתק דיגיטלי של כל מרכיבי התוכנה ברכב, מרמת המיקרו-בקרים ועד רמת הקישוריות, ובודקת חולשות אבטחה וסיכונים

חברת סייבלום (Cybellum) התל אביבית, וחברת Toyota Tsusho שהיא אחת מספקיות הרכיבים והטכנולוגיות המרכזיות של מכוניות טויוטה, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח ואספקת מערכת אבטחה מבוססת "תאומים דיגיטליים", אשר תסייע ליצרניות רכב יפניות לעמוד בדרישות תקני האבטחה החדשים, UNECE WP. 29 ו-ISO 21434. בחודש פברואר 2021 השיקה סייבלום פלטפורמה לזיהוי אוטומטי וממוכן של חולשות אבטחה ובטיחות בכל מערכות התוכנה המצויות ברכב.

הפלטפורמה מבוססת על יצירת "תאום דיגיטלי" (Cybellum Cyber Digital Twins) של כל מערכות התוכנה ברכב, החל מבקרי המנוע ומערכות התמסורת, וכלה במערכות הניהוג והחיישנים. היא כוללת תיעוד מלא של רשימת החומרים (BoM), הממשקים, מערכות ההפעלה, מערכות ההצפנה, גרסאות התוכנה, מרכיבי קוד פתוח ועוד. המערכת של החברה סורקת את התאום הדיגיטלי של הרכב ומאתרת וממפה את כל הסיכונים של המערכת. השימוש בהעתק הדיגיטלי של הרכב יאפשר ליצרן לזהות את כל נקודות החולשה לפני הוצאת הרכב לשוק, להוכיח לרשויות שהוא עומד בתקנים הבינלאומיים, ולאחר מכן לזהות התפתחות סיכונים חדשים כדי לעדכן את המכוניות שכבר נמסרו ללקוחות.

בגלל שרשרת האספקה המורכבת של תעשיית הרכב והשימוש הגובר במחשבים ובתוכנות בתוך הרכב, ליצרנים אין כיום יכולת ראייה כוללת של כל משאבי התוכנה המצויים ברכב, ולכן הם לא יכולים לוודא עמידה מלאה בדרישות הבטיחות והאבטחה של התוכנות. המערכת של סייבלום מעניקה להם את היכולת הזאת. מדובר באתגר שיילך ויתגבר. הערכת חברת IHS Markit, בתוך מספר שנים יהיו בעולם כ-620 מכוניות מקושרות. חברת המחקר הבריטית Uswitch צופה שהן יאספו מידע אישי בקצב של כ-25GB בשעה. להערכתה, המכונית המקושרת היא יעד לעברייני סייבר, כאשר התקיפות נגד מכוניות מקושרות זינקו בכ-99% בשנה האחרונה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: סייבלום , סייבר