אימקו רוכשת חברה ישראלית בתחום האלקטרו-אופטיקה

1 אוגוסט, 2021

תוקם חברה משותפת בשליטת אימקו לפיתוח מערכות אלקטרו-אופטיות ומודולי שו"ב. בחודש שעבר רכשה אימקו יצרנית אלקטרוניקה. המטרה: להיות ספקית פתרונות מקצה-לקצה בתחום אחיזת השטח הצבאית

לאחר שהשלימה בחודש שעבר את רכישת יצרנית המעגלים האלקטרוניים EMT מיקנעם, הודיעה היום (א') קבוצת אימקו (IMCO) על מהלך נוסף התרחבות נוסף: חתימה על מזכר הבנות בלתי מחייב עם חברה פרטית העוסקת בפיתוח ציוד ומוצרים בתחום האלקטרו אופטיקה, להקמת חברה משותפת (Joint Venture) שתפתח ותייצר מערכות אלקטרו-אופטיות, מודולי שליטה מרחוק וטכנולוגיות עיבוד תמונה. במסגרת ההסכם המתגבש, החברה הפרטית תעביר את כל נכסיה לחברה המשותפת, בתמורה ל-40% ממניות החברה ותשלום נוסף של 1.6 מיליון שקל. אימקו תחזיק ב-60% מהבעלות בחברה הבת, כלומר תהיה בעלת השליטה.

כלומר בפועל, אימקו רוכשת את השליטה בחברה האלקטרו-אופטית, שזהותה ופעילותה עדיין לא נחשפו. המהלך הנוכחי הוא נדבך נוסף בהגשמת האסטרטגיה של החברה להפוך את הקבוצה לספקית מקצה-לקצה של פתרונות אחיזת-שטח. אחיזת שטח הינה היכולת לספק לכוחות הקרקע תמונת מצב מודיעינית פרטנית בזמן אמת על הנעשה בשדה הקרב, כולל תנאי השטח ופריסת האויב.

בחודש מאי ביצעה החברה הדגמה של פתרון משולב להשגה מהירה של אחיזת שטח כוללת עבור כוחות צבא, ביטחון מולדת וחילוץ והצלה. המערך שאותו הציגה החברה מתבסס על צי של מיני-רחפנים, כטב"מים, קוואדקופטרים ופלטפורמות אוויריות מרחפות, המצוידים בחיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת, ומנוהלים על ידי מערכת בקרה ושליטה מאוחדת.

היעד ארוך הטווח: כניסה לשוק העולמי

בשנת 2020 הסתכמו הכנסותיה של אימקו ב-164 מיליון שקל. כ-75% מהן מגיעות מהשוק בישראל, כאשר משרד הביטחון הוא אחד הלקוחות המרכזיים של החברה. יתר ההכנסות מגיעות מהשוק בארצות הברית, שם החברה פעילה באמצעות חברת-בת (ADT). אחת ממטרות האסטרטגיה החדשה היא להיכנס לשווקים בינלאומיים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אחיזקת שטח , אימקו