אוטוטוקס תספק שבבי V2X לקבוצת ZF הגרמנית

2 אוגוסט, 2021

ערכת שבבי התקשורת של אוטוטוקס ישולבו במערכת ADAS חדשה, שבשלב הראשון תשתתף בפרוייקט ההיסעיות האוטונומיות של חברת 2getthere ההולנדית, הנמצאת בבעלות קבוצת ZF הגרמנית

קבוצת ZF הגרמנית הנחשבת לאחת הספקיות הגדולות בעולם עבור תעשיית הרכב, בחרה בערכת שבבי התקשורת של אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, עבור מערך התקשורת בין הרכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות הדרך (Vehicle toEverything – V2X) אשר ישולב ביחידת הבקרה ProConnect, במערכת העזר לנהג (ADAS) של ZF. בשלב הראשון מתכננת ZF לשלב את הפתרון של אוטוטוקס בפתרונות ההסעה האוטונומיים החשמליים (Shuttles) של חברת 2getthere הנמצאת בבעלות קבוצת ZF.

קבוצת ZF שמרכזה בפרדריקשאפן, גרמניה, היא אחת מענקיות תעשיית הרכב. היא מעסיקה כ-150,000 עובדים ובשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-32.6 מיליארד אירו. חברת 2getthere פועלת מהעיר אוטרכט בהולנד, והחלה את דרכה בשנת 1984 כספקית של קרוניות הסעה עצמאיות לנמלי תעופה. בשנת 2019 היא נירכשה על-ידי קבוצת ZF במסגרת אסטרטגיית הכניסה שלה אל השוק העתידי של ניידות לפי דרישה (Mobility-as-a-Service). חברת אוטוטוקס מסרה ש-ZF בחרה בערכת השבבים הדואליים מתוצרתה, המאפשרים לקיים את התקשורת גם בפרוטוקול תקשורת ישירה (DSRC) וגם באמצעות הרשת הסלולרית (C-V2X).

השבבים ישולבו ביחידת התקשורת ProConnect Connectivity Unit ש-ZF מפתחת, אשר בשלב הראשון תותקן בהסעיות האוטונומיות של 2getthere, אשא ישתתפו בניסוי רחב-היקף באירופה. המטרה היא להוסיף מרכיב נוסף של התמצאות לרכב אוטונומי, מעבר לחיישנים דוגמת מצלמות, מערכות מכ"ם וחיישני LiDAR, שכן מערכות V2X מספקות רובד נוסף של מידע אשר מצוי מחוץ לטווח הראייה של הנהג האנושי ושל החיישנים האוטונומיים.

"נפל בידינו הכבוד שספקית עולמית כמו ZF בחרה בנו כשותפה לבניית פלטפורמת ה-ADAS שלה", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. מאז הקמתה בשנת 2008 גייסה אוטוטוקס כ-120 מיליון דולר. כיום החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: autotalks , אוטוטוקס