סולאר-אדג' בדרך לחצי מיליארד דולר מכירות ברבעון

3 אוגוסט, 2021

מכירות שיא בהיקף של 480 מיליון דולר ברבעון השני. חתמה על הסכם עם Samsung SDI לאספקת תאי סוללה למערכות גיבוי ביתיות. הייצור המבוזר מסייע לה להתגבר על המחסור ברכיבים ולעקוף את המתחרות

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) דיווחה אתמול על הכנסות שיא ברבעון השני של 2021: 480 מיליון דולר. מתוכן 431 מיליון דולר בתחום הסולארי ו-49 מיליון דולר בתחומים האחרים. מדובר בעלייה של 18% בהשוואה לרבעון הקודם ועלייה של 45% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. בעקבות הדו"ח המצוין, מזנקת מנייתה של סולאר-אדג' במסחר המקדים בנסד"ק ביותר מ-10%.

המכירות באירופה הסתכמו ב-200 מיליון דולר, כ-46.5% מכלל ההכנסות, כשביקושים גבוהים במיוחד נרשמו בהולנד, פולין ואיטליה. גם בארצות הברית, המהווה כ-40% מההכנסות החברה, מדווחת סולאר-אדג' על רבעון שלישי ברציפות של צמיחה במגזר המגורים וגידול רבעוני של 80% במגזר המסחרי. סולאר-אדג' מצפה להמשיך במומנטום החיובי גם ברבעון הבא וצופה הכנסות של 520-540 מיליון דולר ברבעון השלישי. בקליפורניה, שסובלת מריבוי הפסקות חשמל, סיפקו מערכות הגיבוי של סולאר-אדג' בשלושת החודשים האחרונים כ-45 אלף שעות גיבוי לכ-6,500 בתים.

בתחום הביתי, סולאר-אדג' חתמה על הסכם עם יצרנית הסוללות Samsung SDI לאספקת תאי סוללה עבור מערכת האחסון והגיבוי הביתית שלה, Energy Hub, אשר משמשת לניתוב החשמל המופק מהפאנלים הסולאריים לתצרוכת הבית והן לאגירת האנרגיה בסוללת גיבוי המופעלת בעת הפסקות חשמל. המערכת משווקת כיום בארצות הברית, וכעת גם באירופה ובאוסטרליה. במסגרת ההסכם, Samsung SDI תספק לסולאר-אדג' במחצית הראשונה של 2022 תאי סוללה בקיבולת כוללת של גיגה-וואט שעה. החל מהמחצית השנייה של 2022 תאי הסוללה עבור מערכות הגיבוי הביתית של סולאר-אדג' ייוצרו במפעל "סלע 2" שמקימה החברה בימים אלה בדרום-קוריאה בעקבות רכישת יצרנית הסוללות קוקאם (Kokam) לפני כשנתיים.

מדיניות הייצור המבוזר משתלמת בתקופת משבר הרכיבים

כמו בתעשיות רבות אחרות, גם היצרניות הסולאריות מתמודדות בחודשים האחרונים עם מחסור ברכיבים. כך למשל, המתחרה העיקרית של סולאר-אדג' בשוק הממירים האלקטרוניים, חברת Enphase האמריקאית, דיווחה בדו"ח הרבעוני האחרון שלה שפורסם לפני מספר ימים, על מחסור ברכיבים המכביד על הצמיחה. חרף המומנטום העצום בשוק הסולארי, אנפייז דיווחה על ירידה של 4% במספר המערכות שמכרה (אף שהכנסותיה צמחו ב-5%).

בהיבט יש לסולאר-אדג' יתרון משמעותי על פני מתחרותיה, אשר מסייע לה להגדיל את נתח השוק שלה, וזאת מאחר שאמצעי הייצור שלה מבוזרים במקומות שונים בעולם ויש לה מפעלים בישראל, הונגריה, סין וטאיוואן. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח אמר מנכ"ל סולאר-אדג' צבי לנדא, "האסטרטגיה של ריבוי מקורות ייצור, שהתחלנו ליישם לפני מספר שנים, מאפשרת לנו לעמוד בביקוש הנוכחי, ואנו מאמינים כי גם העתידי".

עם זאת, ההתפרצות העולמית של זן הדלתא מתחילה להשפיע על שרשרת הייצור העולמית. בשיחת הוועידה גילה מנכ"ל סולאר-אדג' שקבלן הייצור של החברה בטאיוואן נאלץ להפחית את תפוקת הייצור שלו בשל סגר שהטילה המדינה בשבועות האחרונים. בעקבות כך הגבירה החברה את התפוקה במפעליה בישראל, הונגריה וסין, אך הדבר הוביל לייקור בעלויות הייצור מאחר שהחברה נאלצה להשתמש יותר במשלוחים אוויריים כדי לעמוד בלוחות הזמנים, ומכיוון שהגדלת היקף הייצור בסין גוררת מכסים גבוהים יותר על מוצרים הנכנסים אל השוק האמריקאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: סולאר-אדג'