בירד תגן על מטוס הנוסעים הפופולארי בעולם

4 אוגוסט, 2021

תתקין את מערכת ההגנה מפני טילי-כתף על מטוס Airbus 320, הנמכר בעולם, ותבצע רישיון מול יצרנית המטוסים הצרפתית. "הרישיון מהווה נכס אסטרטגי שאנו מאמינים שימנף עוד יותר את הצמיחה בשנים הקרובות"

חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystems) מהרצליה תתקין עבור לקוח את מערכת ההגנה האקטיבית שלה מפני טילים, AeroShield, על מטוס נוסעים גדול מדגם Airbus 320. במקביל להתקנה, תבצע בירד רישיון של האינטגרציה מול יצרנית משפחת המטוסים, אירבאס הצרפתית. רישיון המערכת מול אירבאס יאפשר לכל לקוח עתידי להתקין את המערכת על סוג זה של מטוס ללא צורך לקבל רישיון פרטני מחודש מאירבאס, דבר שיחסוך זמן רב ועלויות גבוהות.

ה-Airbus 320 הוא אחד ממטוסי הנוסעים הנפוצים ביותר בעולם התעופה המסחרי. המשפחה כוללת מספר דגמים בגדלים שונים ובעלי תפוסה של בין 100-200 נוסעים. המטוס הושק באמצע שנות השמונים ומאז נמכרו כ-9,500 מטוסים ממשפחה זו לכ-330 חברות תעופה שונות, מתוכם כ-9,000 מטוסים עדיין נמצאים בשירות. חברת התעופה האמריקנית American Airlines מחזיקה בצי שלה במספר הגדול ביותר של מטוסי אירבאס 320, כ-450. באוקטובר 2019 עקף האירבאס 320 את הבואינג 737 והפך למטוס הנמכר ביותר בעולם.

שאול מזור, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של חברת בירד, הסביר בשיחה ל-Techtime על המשמעות העסקית של רישיון ההתקנה. "צבירת תהליכי רישוי היא נכס משמעותי עבור החברה. זה לא תהליך הרישוי הראשון שצברנו, אבל זהו רישיון חשוב שכן מדובר המשפחה הפופולרית ביותר של מטוסים בתחום מטוסי נוסעים ותובלה, וגם מאוד פופולרי לטיסות אח"מים. לכן, הרישיון הנוכחי מהווה נכס אסטרטגי שאנו מאמינים שימנף עוד יותר את הצמיחה בשנים הקרובות."

מערכת ההגנה האקטיבית של בירד משמשת לזיהוי ועקיבה של טילי-כתף מונחי חום, ויירוטם באמצעות שבש לייזר או נורים. המערכת מבוססת על מכ"ם דופלר ומכשיר לייזר המשולבים במארז מאוחד. המכ"ם עוקב אחר המטרה, ובאמצעות תופעת דופלר מזהה בוודאות שמדובר בטיל. המנגנון הזה מוודא כי המערכת לא תייצר התראות שווא. 

האזינו לשיחה עם סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של בירד, שאול מזור, מתוך תוכנית מס' 4 בפודקאסט שלנו, שעלתה באוקטובר 2019:


‭‮

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , איירבאס