אלתא פיתחה מערכת לאיתור מוקשים ומטענים

9 אוגוסט, 2021

פיתחה מערכות מכ"ם חדשות: מכ"ם SAR לגילוי מוקשים ומטענים סמויים, ומכ"ם SAR זעיר עבור רחפנים. תספק לגרמניה מערכות מכ"ם להגנה בפני טילים בליסטיים בהיקף של 200 מיליון אירו

חברת אלתא (Elta) הנמצאת בבעלות התעשייה האווירית (IAI) חשפה מערכות הגנה חדשות, בהן מכ"ם לרחפנים ומערכת לגילוי מטענים ומוקשים. מערכת גילוי המטענים והמוקשים מדגם ELI-3375, היא מערכת מרובת חיישנים המותקנת על-גבי כלי רכב מסייר מאוייש או רובוטי, ומצויידת במספר חיישנים המאפשרים לאתר מטענים מאולתרים (IED), מטעני צד ומוקשים המצויים על פני השטח בצורה גלויה או מוסווית, או שהם מוטמנים מתחת לאדמה.

המערכת מגלה את האיומים המצויים לפני הרכב ומצדדיו בזווית של 270°. היא כוללת מכ"ם סינתטי (Synthetic Aperture Radar) ייחודי בשם Surface IEDs Detection Radar – SIDER אשר פותח במיוחד לאיתור המטענים והמוקשים. מערכת אלקטרו אופטית לסריקת וניתוח האזור הניסרק ומערכת ומערכת IR לאיתור המטענים והמוקשים. חברת אלתא בנתה פתרון מלא הכולל מערכת לתיעוד ומיפוי הנתיב הפנוי ממטענים ומוקשים, וחבילה של אמצעי נגד לניטרול המטענים שהתגלו.

מכ"ם סינתטי בכף היד

במקביל, אלתא חשפה את מערכת המכ"ם הסינתטי (SAR) החדשה, ELM-2054, שהיא מהקטנות מסוגה בעולם, וניתן להתקין אותה אפילו על-גבי רחפנים קטנים. למרות שהמערכת שוקלת פחות מ-10 ק"ג, היא מספקת טווח גילוי של עד 20 ק"מ. המערכת מיועדת לשימוש על-גבי פלטפורמות מוטסות קטנות, כמו רחפנים, מל"טים, בלוני תצפית וכדומה.

המערכת מיועדת ליישומי לוחמה בטרור, הגנת גבולות, הערכת היקף הפגיעות במטרות, איתור ולכידת מטרות והערכת הנזקים באזורי אסון. חברת אלתא דיווחה שהמערכת מסוגלת לספק כיסוי שטחים שלך 750 קמ"ר בשעה. היא פועלת במתח של 28V ובהספק של עד 200Watt בלבד וניתנת לשימוש גם ביישומים ימיים.

מכ"ם לחיל האוויר הגרמני ב-200 מיליון אירו

בתוך כך, מתברר שאלתא תספק לחיל האוויר הגרמני מערכת מכ"ם גדולה אשר תשמש את מערכת ההגנה הגרמנית להגנה בפני טילים בליסטיים (Ballistic Missile Defence – BMD). הפיתוח יתבצע בשיתוף פעולה עם חברת HENSOLDT מהעיר טאופקירכן שליד מינכן, המתמחה בייצור חיישנים ומערכות מכ"ם לשוק הצבאי. התעשייה האווירית דיווחה שהסכם שיתוף הפעולה בין החברות נחתם בעקבות הזמנה של משרד הביטחון הגרמני לקבלת ארבע מערכות מכ"ם לטווח גדול בהיקף כולל של כ-200 מיליון אירו.

מכ"ם ההגנה העתידי של חיל האוויר הגרמני
מכ"ם ההגנה העתידי של חיל האוויר הגרמני

מערכות המכ"ם יפעלו בתחום S-band המוגדר כתדרי 2GHz-4GHz. בנוסף לסיוע בפיתוח, אלתא תספק למערכת גם שירותי תמיכה לאורך מספר שנים. התוכנית נעשית במסגרת פרוייקט שדרוג תשתיות המכ"ם הקרקעיות של חיל האוויר הגרמני, אשר הוקמו לפני 30 שנה ומספקות טווח גילוי של כמה מאות קילומטרים. מהסיבה הזאת מערכות המכ"ם שיפותחו באלתא ישמשו גם לבקרה על המרחב האווירי וגם להגנה בפני טילים בליסטיים. חברת הנסולט מתמקדת בפיתוח ואספקת מערכות חישה ומכ"ם צבאיות. החברה מעסיקה כ-5,600 עובדים ומכירותיה בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד אירו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RADAR , אלתא , מכ"ם