רובוטיקן הדגימה בפני משרד ההגנה האמריקאי רחפן הלוכד רחפנים באוויר

12 אוגוסט, 2021

הרחפן, המבצע את משימתו באופן אוטונומי לחלוטין, לוכד את הרחפן העוין באמצעות רשת מיוחדת ומפנה אותו לאזור בטוח, מבלי להפילו וללא נזק אגבי. משרד ההגנה האמריקאי מקדיש משאבים הולכים וגדלים להתמודדות מול איום הרחפנים הגובר

חברת רובוטיקן (Robitican) מעומר, המפתחת רחפנים אוטונומיים למשימות ייעודיות, הודיעה כי ביצעה הדגמה מוצלחת של יכולותיו של הרחפן האוטונומי Goshawk של החברה, המיועד ללכוד באוויר רחפנים עוינים באמצעות רשת מיוחדת. ההדגמה בוצעה בפני מחלקת IWTSD (Irregular Warfare Technical Support Directorate) של משרד ההגנה, אשר תפקידה לבחון טכנולוגיות ואמצעים להתמודדות מול איומים משתנים.

במסגרת הפיילוט נבחנה היכולת של רחפן ללכוד באוויר רחפנים עוינים שחדרו לתוך אזור אסור בטיסה. לאחר זיהוי המטרה על ידי מערכות המכ"ם של המרחב, הרחפן של רובוטיקן מבצע את משימתו באופן אוטונומי לחלוטין, מההמראה ועד הנחיתה. בפיילוט נבחנו גם תרחישים מורכבים כמו מרדף אחר רחפן עוין ועימות חזיתי. מרובוטיקן נמסר כי ה-Goshawk עמד בהצלחה בכל המשימות והצליח ללכוד את הרחפן העוינים ולפנות אותם בשלמותם לאזור בטוח, ללא נזק אגבי.

ה-Goshawk הוא רחפן אוטונומי אשר מסוגל ללכוד רחפנים עוינים באוויר באמצעות רשת מיוחדת. ה-Goshawk מתממשק למערכות ההגנה האוויריות וממריא אוטומטית למשימה מתוך "קן" קרקעי שכולל שני לוכדי רחפנים. בניגוד לאמצעים אחרים, כמו יירוט בנשק חם או שיבוש אות ה-GPS, ה-Goshawk מנטרל את הרחפן בשלמותו ומבלי להפילו. לאחר שהוא לוכד את הרחפן העוין ברשתו הוא מפנה אותו לאזור בטוח, מה שמונע נזק אגבי שעשוי להיגרם מנפילת הרחפן וגם מאפשר לבחון ולחקור את רחפן האויב. לדברי החברה, ה-Goshawk ביצע עד כה כ-680 יירוטים אוויריים מתועדים של רחפנים באוויר. 

לאור השימוש הגובר ברחפנים על ידי גורמים עויינים, כפי שקרה אך לפני שבועות אחדים בתקיפת הרחפן האיראני על ספינת סוחר במפרץ עומן, משרד ההגנה ההאמריקאי הציב את ההתמודדות מול איום הרחפנים גבוה בסדר העדיפויות, והוא מגבש תוכנית הגנה כוללת מפני רחפנים וכטב"מים קטנים (C-sUAS), המתבססת על שימוש בטכנולוגיות שונות לגילוי ויירוט רחפנים בתרחישים שונים. בחודש ינואר פרסם המשרד אסטרטגיה סדורה שמתווה את המטרות ואופני הפעולה עבור פיתוח, רכש והטמעה של אמצעים שונים להגנה מפני רחפנים. ההערכה היא שהתקציבים שיופנו בשנים הקרובות להתמודדות עם האיום יילכו ויגדלו. בעבר דווח כי במסגרת מאמציו בוחן משרד ההגנה האמריקאי גם מספר טכנולוגיות ישראליות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: משרד ההגנה האמריקאי , רובוטיקן