קוקאם של סולאר-אדג' תספק לטהיטי מערכת אחסון חשמל מבוססת סוללות

25 אוגוסט, 2021

המערכת, הכוללת מנגנון מיוחד לאיזון רשת החשמל, תחליף את גנרטור הדיזל הקיים של חברת החשמל המקומית. קוקאם נרכשה על ידי סולאר-אדג' ב-2019 והיא אחד ממנועי הצמיחה שלה לשנים הבאות

[בתמונה: מערכת אחסון החשמל של קוקאם]

יצרנית סוללות הליתיום הקוריאנית קוקאם (Kokam), שבבעלות חברת סולאר-אדג', חתמה על הסכם עם חברת החשמל של טהיטי Electricité de Tahiti, שבבעלות ענקית התשתיות הצרפתית Engie, לאספקה של
מערכת אגירת חשמל מבוססת סוללות (BESS), בהספק של 15 מגה-וואט, שתשמש לאגירת חשמל המופק מאנרגיות מתחדשות.

המערכת כוללת מנגנון מיוחד בשם Statcom, אשר מבצע איזון רציף בין צריכת החשמל להפקת החשמל ומונע חוסר איזון שעלול להוביל לחריגות במתח של רשת החשמל. מערכת האחסון צפויה להחליף את גנרטור הדיזל המסתובב של חברת החשמל ולאפשר שימוש גדול יותר בחשמל המופק מאנרגיות מתחדשות. כיום, כ-37% מתצרוכת החשמל של טהיטי מקורה באנרגיות מתחדשות, ובעיקר תחנות כוח הידראוליות ופאנלים סולאריים.

קוקאם, אשר נוסדה ב-1981, מייצרת סוללות ליתיום-יון בעלות ביצועים גבוהים ופתרונות אחסון אנרגיה למגוון תעשיות, ובהן מערכות אחסון אנרגיה (ESS), מערכות אל-פסק, מכונית חשמליות, ולתעשיות התעופה והספנות. סולאר-אדג' רכשה את קוקאם בסוף 2018 תמורת כ-105 מיליון דולר, וזאת כחלק מההתרחבות האסטרטגית שלה לתחומים מחוץ לתעשיית האנרגיה הסולארית כמו מערכות אל-פסק (UPS) ומערכות הנעה למכוניות חשמליות.

סולאר-אדג' אף מחלקת כיום את דוחותיה הכספיים להכנסות מהתחום הסולארי והכנסות מהתחום הלא-סולארי. ברבעון השני של 2021 הכנסותיה של סולאר-אדג' מהתחום הלא-סולארי הסתכמו ב-48.5 מיליון דולר, כ-10% מכלל הכנסות החברה. בימים אלה מקימה סולאר-אדג' מפעל לייצור סוללות ליתיום נוסף בקוריאה, שייקרא "סלע 2", על שם גיא סלע, אחד ממייסדיה ומנהלה לאורך השנים, שהלך לעולמו ב-2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: אנרגיה מתחדשת , טהיטי , סולאר-אדג' , קוקאם