קרופקס תסייע למגדלי תפו"א של פפסיקו לחסוך במים

30 אוגוסט, 2021

פפסיקו שואפת לצמצם ב-15% את תצרוכת המים של גידוליה החקלאיים עד 2025. פיילוט שערכו שתי החברות העלה כי השימוש בפלטפורמת ניהול ההשקיה של קרופקס מאפשרת לחקלאים לעמוד ביעד החיסכון מבלי להקטין את התנובה

חברת האגרו-טק קרופקס (CropX) חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית המזון והמשקאות האמריקאית פפסיקו (PepsiCo), שבמסגרתו תספק קרופקס את פלטפורמת ניהול השדה שפיתחה למגדלי תפוחי האדמה של פפסיקו במקסיקו, במטרה לסייע להם לחסוך במים. הפתרון של קרופקס מתבסס על חיישנים המוטמנים בקרקע במטרה לתכנן את תוכניות ההשקיה והדישון בצורה מיטבית על סמך מצב הקרקע.

פפסיקו, המייצרת חטיפי תפוח אדמה פופולאריים כמו דוריטוס, צ'יטוס ופריטוס, היא היבואנית העיקרית של תפוחי אדמה ממקסיקו. מגדלי תפוחי האדמה של החברה במקסיקו פועלים תחת חברת-הבת PepsiCo Mexico. שיתוף הפעולה עם קרופקס הוא חלק מהמאמצים של פפסיקו לצמצם את הפגיעה הסביבתית שנובעת מגידולי הענק החקלאיים. בין היתר, הציבה החברה יעד של הפחתת תצרוכת המים ב-15% עד שנת 2025. מקסיקו סובלת ממחסור חמור במים, על רקע הירידה בכמות המשקעים ודלדול האקוויפרים.  75% מתצרוכת המים של מקסיקו מיועדת לחקלאות. לשם השוואה, בארצות הברית החקלאות אחראית רק לכשליש מתצרוכת המים. מומחים מזהירים כי החרפת הבעיה תוביל לשיבושי אספקת מים לריכוזי אוכלוסיה וגם לנטישת שדות חקלאיים.

שתי החברות ערכו בשנה האחרונה פיילוט בהשתתפות שני מגדלי תפוח אדמה של פפסיקו במקסיקו, שהטמיעו את הפתרון של קרופס בשטחיהם החקלאיים וניהלו את ההשקיה והדישון בהתאם להמלצות המערכת. לדברי קרופקס, הממצאים העלו כי שני המגדלים הצליחו להפחית כ-15% מכמות המים והדשנים עבור אותה כמות תנובה, מה שגם סייע להפחית את פליטת גזי החממה.

קרופקס, שהוקמה ב-2015, פיתחה פלטפורמה הכוללת חיישנים המוטמנים באדמה ומודדים את מידת הלחות בקרקע. החיישנים יודעים לנתח את סוג האדמה ולשדר את הנתונים אל מערכת בקרה חכמה, הנותנת לחקלאי מידע מדויק על מצב ההשקיה בכל נקודה בשטח המעובד, ולתכנן בצורה מדויקת יותר את תוכניות ההשקיה והדישון. המערכת משקללת גם מידע ממקורות חיצוניים כמו תחזיות מזג אוויר, מפות וצילומי אוויר.

החברה מעסיקה 50 עובדים בישראל, בארצות הברית ובניו זילנד. בין המשקיעים בקרופקס: קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, OurCrowd Finistere Ventures, ו- Greensoil Investments.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: CropX , אג-טק , מקסיקו , פפסיקו