צבר ההזמנות של פי.סי.בי טכנולוגיות צמח ל-91.4 מיליון דולר

30 אוגוסט, 2021

צופה שהמחסור בשוק הרכיבים יימשך עד תחילת 2023. תייצר PCBs עבור "כיפת ברזל" האמריקאית. מינתה את יניב מיידר לתפקיד סמנכ"ל מו"פ וחדשנות ואת ראובן אבני למנהל טכנולוגיות המידע

בתמונה למעלה: יניב מיידר (מימין) וראובן אבני

ברבעון השני  של שנת 2021 הסתכמו המכירות של חברת פי.סי.בי טכנולוגיות (PCB Technologies) בכ-31 מיליון דולר, כמעט כמו ברבעון הראשון. בסך הכל, המכירות במחצית הראשונה הסתכמו בכ-60.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-57.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על ירידה ברווח הגולמי מ-6.85 מיליון דולר אשתקד לכ-5.77 מיליון דולר במחצית 2021, בעיקר עקב ירידה של כ-7% בשער הדולר מול השקל, ובגלל המחסור בשוק הרכיבים שגרם לעיכובים בשרשרת האספקה.

בדו"ח הרבעוני היא הסבירה שבמהלך הרבעון השני של 2021 החריפה בעיית המחסור ברכיבים בהשוואה לרבעון הראשון 2021, כשזמני האספקה (Lead time) מגיעים לערכים של מגיעים 30-52 שבועות, ובמקרים מסוימים עד ל-60 שבועות. "ההערכות בשוק צופות שמחסור יימשך לפחות עד הרבעון הראשון של שנת 2023. להערכת החברה, מדובר בתופעה יוצאת דופן שבו שוק נמצא בצמיחה בשעה ששרשרת האספקה נפגעת. יחד עם זאת, מגמת הצמיחה בביקוש למוצרי ושירותי הקבוצה נמשכת, צבר ההזמנות של הקבוצה עומד על כ-91.4 מיליון דולר לעומת כ- 59.6 מיליון דולר בסוף דצמבר 2020".

כיפת ברזל האמריקאית

בין השאר, במהלך הרבעון השני היא זכתה בהזמנה יוקרתית מאוד לייצור מעגלים מודפסים עבור מערכות כיפת ברזל שהוזמנו מישראל על-ידי משרד ההגנה של ארצות הברית. החברה דיווחה שמדובר בשלב הראשון בהזמנה לעבודות שיימשכו שנתיים, כאשר היא צופה שלאחר מכן יגיעו הזמנות המשך במסגרת הפרוייקט הזה.

החברה דיווחה על שני מינויים בכירים חדשים בהתאם לאסטרטגייית ההתרחבות הגלובלית: יניב מיידר מונה לתפקיד סמנכ"ל מו"פ וחדשנות וראובן אבני מונה לתפקיד מנהל טכנולוגיות המידע (CIO). מיידר מגיע עם נסיון של 20 שנה בתחום. לפני הצטרפותו לחברה שימש כסמנכ"ל מו"פ וחדשנות בחברת TeraGroup, כמנהל תחום מיזעור וטכנולוגיות בחברת אלתא וכמנהל תחום מיזעור וטכנולוגיות בחברת Modumobile. הוא מביא ניסיון רב בתעשיית המזעור ויהי אחראי בתפקידו על הובלת אסטרטגיית החדשנות הטכנולוגית של החברה.

קו ייצור המעגלים המודפסים של פי.סי.בי טכנולוגיות במגדל העמק
קו ייצור המעגלים המודפסים של פי.סי.בי טכנולוגיות במגדל העמק

אבני מגיע עם נסיון רב מתחום ניהול מערכות מידע. הוא שימש כמנהל טכנולוגיות המידע של חברת Given Imaging שנמכרה ל-Medtronic בשנת 2015. לפני-כן שימש כמנהל תחום רשויות מקומיות בחברת נס טכנולוגיות ומומחה SAP בנסטלה. בתפקידו הוא יהיה אחראי על כל תשתיות המידע של החברה והאצת יכולות האוטומציה של תהליכים עסקיים בחברה.

חברת פי.סי.בי מספקת שירותי תכנון וייצור מעגלים מודפסים (PCB) בסדרות קצרות ובינוניות, ושירותי הרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות שלמות. החברה פועלת בשני אתרים: מגדל העמק וראש העין, שבה נמצאת החברה הבת AMS (100% בבעלות פי.סי.בי טכנולוגיות). היא מתמחה במתן פתרונות מלאים בעולם האלקטרוניקה בשירותי תכנון וייצור מעגלים מודפסים (PCB) בסדרות קצרות ובינוניות, ושירותי הרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות שלמות.

כיום היא מעסיקה כ-750 עובדים בשני אתרים: מגדל העמק וראש העין (שבה נמצאת החברה הבת AMS). החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (48%) ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-292 מיליון שקל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , ייצור אלקטרוני , פי.סי.בי טכנולוגיות