Webiz מגייסת מאות מפתחים בגאורגיה על מנת לתת מענה למחסור בעובדי היי-טק בישראל

5 ספטמבר, 2021

קרוב ל-200 מפתחים מגאורגיה כבר מועסקים על ידי מעל 20 חברות ישראליות וביניהן קלטורה ו-888. מייסד החברה: "הגאורגים מתגלים כאנשי מקצוע ברמה גבוהה, בעלי מוסר עבודה גבוה ורמת נאמנות גבוהה"

המחסור האדיר במפתחים מאיים על עתידה של תעשיית ההיי-טק הישראלית ומציב בעיות תפעוליות יום יומיות הן לחברות הגדולות והן לסטארט-אפים. אחת היוזמות המקוריות לפתרון הבעיה נבנתה על ידי יזמים ישראלים שמובילים את חברת Webiz והקימו לפני כ 3 שנים בטביליסי בירת גאורגיה מרכז גיוס והכשרת כוח אדם טכנולוגי. המיזם הישראלי בטביליסי הוא אמנם פרטי, אך צפויה לו השפעה משמעותית על היחסים בין גאורגיה לישראל. Webiz צפויה להיות גשר בין יזמים ישראלים למיזמים טכנולוגיים בגאורגיה המחפשים שיתופי פעולה עם מעצמת ההיי-טק הישראלית וגאורגיה עשויה להיות ספקית משמעותית של כוח אדם איכותי להייטק הישראלי.

Webiz פיתחה תוכנית הכשרה מעשית למקצועות ההיי-טק המבוססת על סיליבוס ישראלי. במסגרת שיתוף פעולה עם אוניברסיטת  BTU (Business and Technology University) מנותבים אליה סטודנטים בשנת הלימודים השנייה בתחומי הטכנולוגיה ונבדקת מידת התאמתם לקורס ההכשרה. הסטודנטים הנבחרים משתתפים בקורס שנמשך 6 חודשים בתחומים שונים: פיתוח במגוון שפות כגון: React, Node js DevOps, QA, UI/UX ועוד ועוברים בחינות הסמכה.

Webiz פועלת בבניין משרדים בן 5 קומות בעיר טביליסי. היא גייסה עד היום כ-180 מפתחים שהשתלבו בחברות ישראליות, מעל 70% מהם בתפקידי mid/senior level. בימים אלה היא מגייסת עשרות מפתחים נוספים בגאורגיה על מנת לעמוד בביקוש הגובר לתפקידי פיתוח בחברות הייטק ישראליות. בכוונת החברה לגייס 200 מפתחים נוספים בשנת 2022 וכ-1,000 במהלך השנים הקרובות. כיום Webiz נמנית על שתי החברות המובילות בגאורגיה בתחום גיוס והכשרת עובדי הייטק.

פעילות ההכשרה בגאורגיה היא נדבך אחד בלבד במודל העסקי של Webiz שהוא רחב הרבה יותר ומבוסס על ניסיונם היזמי העשיר של מייסדי החברה. על כן, עבור הסטארט-אפים הפונים אליה Webiz משמשת כצומת אחת לכל צרכיהם כולל: השקעות סיד, תכנון מוצר, ניהול פרויקט פיתוח, שיווק ופיתוח עסקי וכן, כאמור, Webiz מאפשרת כיום לסטארט-אפים צעירים לצרוך שירותי פיתוח תמורת אחזקות בחברות ועל פי מודל זה יש ל-Webiz אחזקות כיום ב-7 חברות סטארט-אפ ישראליות.

Webiz מיישמת מודל ייחודי גם כלפי העובדים שגייסה והכשירה ומועסקים על ידה בהזמנת חברות ישראליות. קורס ההכשרה ניתן להם ללא כל תשלום ו-Webiz מעניקה להם במסגרת חוזה העסקה 25% מהרווחים שלה שיתקבלו במקרה שסטארט-אפ יימכר או יונפק. שותפות העובדים ברווחים העתידיים היא מרכיב נוסף בביטחון התעסוקתי שמעניקה Webiz שמחזק אף הוא שביעות רצונם ונאמנותם.

לאור הביקוש הגדול של חברות ישראליות למפתחי היי-טק מגאורגיה, מתכננת Webiz להגדיל את הצוות הישראלי בגאורגיה ולהוסיף במסגרת תכנית רילוקיישן כ-10 אנשי מוצר, מנהלי פרויקטים ומפתחים ישראלים שיצטרפו לצוות הניהול של Webiz בטביליסי ויתמקדו בהרחבת הפעילות ושיפור השירות.

Webiz גאורגיה נוסדה על ידי אייל בר עוז, מני בניש ודוד זרח, שלושה יזמים סדרתיים ומשקיעי הון סיכון (אנג'לים) שעוסקים בשני העשורים האחרונים במגוון תפקידים בפיתוח והשקעות. לבר עוז ניסיון עשיר כמנהל צוותי פיתוח ופרויקטים ובין השאר הוביל צוות פיתוח שסייע לבניית מערכת המסחר האלקטרוני של חברת Wix. כמו כן היה מעורב כמשקיע במספר סטארט-אפים ביניהם Ono Apps שנמכרה לחברת מטריקס.

לדברי אייל בר עוז, מייסד משותף ומנכ"ל Webiz: "הגאורגים מתגלים כאנשי מקצוע ברמה גבוהה, בעלי מוסר עבודה גבוה ורמת נאמנות גבוהה שנמנעים מקפיצות מחברה לחברה עקב הטבות ופיתויים. עובדי החברה שגייסנו בגאורגיה מועסקים כיום על ידי כ-21 חברות ישראליות וביניהן קלטורה ו-888 וסטארט-אפים ישראליים המחפשים כוח אדם איכותי במחיר אטרקטיבי שמאפשר להם לשרוד ולהמשיך לפעול. החברות המעסיקות מביעות שביעות רצון גבוהה מהמפתחים הגאורגים והביקוש להם גדול פי כמה מההיצע הנוכחי". בר עוז הוסיף: "תוך מספר שנים נוכל לפתור חלק משמעותי מהמחסור במפתחים בישראל באמצעות ההכשרות בגאורגיה שמתגלה כמכרה זהב אנושי בלתי מנוצל. יתרה מכך, אנו פועלים גם לשדרוג ארוך טווח של אנשי המקצוע החדשים כדי למלא את הביקוש הקריטי של חברות ישראליות לאנשי מקצוע בכירים שיוכלו להוביל תהליכי פיתוח מורכבים".

רן גידור, שגריר ישראל בגאורגיה, מסר: "ישראל ידועה כאחת משותפותיה העיקריות של גאורגיה בתחומי התיירות, הנדל"ן והחקלאות, אולם בשנים האחרונות מרכז הכובד של פעילותנו עובר בהדרגה לתחום ההייטק ופיתוח תכנה. הפוטנציאל כאן הוא עצום: בגאורגיה צומח לו דור חדש של צעירים משכילים, תאבי ידע, בעלי מנטאליות מערבית ושוחרי טכנולוגיה, אשר מכיר את ישראל בראש ובראשונה כמעצמת הייטק, חדשנות ויזמות. שתי המדינות קרובות זו לזו גיאוגרפית, תרבותית ומנטאלית, בשיאה של עונת התיירות ישנן 5-7 טיסות ישירות מדי יום ופער הזמנים עומד על שעה אחת בלבד. משרד החוץ ושגרירות ישראל בטביליסי השקיעו בשנים האחרונות מאמצים רבים בהדרכות ממוקדות, סמינרים מקצועיים וגיבוש מסגרות שת"פ הייטק עם הגופים הממשלתיים הגאורגיים. לפיכך, אנו מברכים על פעילותה התקדימית של חברת Webiz ורואים בה עוגן עתידי להעמקת מכלול היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: Webiz