משבר הרכיבים יחתוך מיליארד דולר ממכירות מיקרון

29 ספטמבר, 2021

יצרנית הזיכרונות רשמה את הרבעון השני בטיבו בתולדות החברה מבחינת מכירות, אך צופה ירידה חדה בשל מחסור ברכיבים בשוק ה-PC. "צוואר הבקבוק ישתחרר לאורך 2022. נציג מכירות שיא בשנה הבאה"

Micron Taiwan Fab 2

למרות שדיווחה על המשך הצמיחה והכנסות גבוהות, הדו"ח הרבעוני של יצרנית הזיכרונות האמריקאית מיקרון (Micron), שפורסם אתמול, המחיש פעם נוספת את המלכוד הנוכחי שבו מצויה תעשיית השבבים. מיקרון חווה בשנה האחרונה עלייה מתמדת בביקוש, אשר מתבטא בצמיחה בהכנסות. ואולם, הבעיות בשרשרת האספקה, שמהן סובלות גם מיקרון וגם לקוחותיה, פוגעות ביכולת של יצרניות השבבים לקצור את מלוא הפירות מהביקוש בשוקי הקצה.

הכנסותיה של מיקרון, אחת מיצרניות הזיכרונות הגדולות בעולם והיחידה המייצרת בארצות הברית, הסתכמו ב-8.27 מיליארד דולר ברבעון השלישי, בהשוואה ל-7.4 מיליארד דולר ברבעון השני ו-6 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2020. זהו הרבעון השני בטיבו מבחינת רמת הכנסות בהיסטוריה של החברה, עם מכירות שיא של זיכרונות NAND וזיכרונות למערכות משובצות ומומנטום חזק בשוקי המובייל, האוטומוטיב והתעשייה. בסך הכול, בשנת 2021 הפיסקאלית רשמה מיקרון הכנסות של 27.7 מיליארד דולר, בהשוואה ל-24.1 מיליארד דולר בשנת 2020 הפיסקאלית.

ואולם, האנטי-קליימקס של הדו"ח הגיע בחלק של התחזית לרבעון הבא, שבו החברה צופה ירידה חדה בהכנסות, להיקף של 7.45-7.85 מיליארד דולר, נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים להמשך הצמיחה ל-8.5 מיליארד דולר. במיקרון מייחסים את הירידה הצפויה למשבר הרכיבים, אך מנכ"ל החברה סנג'יי מרוטרה הסביר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח כי עיקר הבעיה אינו בכושר הייצור של החברה אלא במחסור שאיתו מתמודדים חלק מלקוחות החברה, בעיקר בשוק ה-PC. "ישנו מחסור ברכיבים אצל לקוחות בחלק משוקי הקצה. חלק מיצרניות המחשבים הנייחים מגבילות את הזמנות הזיכרונות וכונני האחסון בשל מחסור ברכיבים שאינם זיכרונות, שבלעדיהם הם אינם יכולים לשווק את המוצר המוגמר. אנחנו גם חווים בעצמו צווארי בקבוק עבור חלק מרכיבי המעגלים המשולבים, מה שיגביל במידת מה את המשלוחים הגדולים שלנו בטווח הקרוב."

עם זאת, כמו רבים בתעשייה, מורטרה מעריך שצוואר הבקבוק ישתחרר במהלך 2022.  "המצב ישתפר לאורך 2022, והדבר יתניע שוב את הצמיחה. הצמיחה הגדולה תחזור במחצית השנייה של שנת 2022 הפיסקאלית ואנו צופים להציג במהלך השנה הכנסות שיא עם רווחיות חזקה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: מיקרון , שרשרת אספקה