"אנחנו רוצים להביא את מהפכת ה-4.0 גם לחברות התחבורה"

13 אוקטובר, 2021

חברת הייעוץ תפן הקימה חברת-בת ייעודית שתספק שירותי ייעוץ וליווי באימוץ טכנולוגיות מידע מתקדמות במערכי תחבורה ובמיזמי תשתית. בין היתר תשרת החברה החדשה את חברת "דן", רכבת ישראל, חיל הים והתעשייה האווירית

חברת הייעוץ תפן (Tefen) הודיעה על הקמת חברה חדשה, "תפן תשתיות וטכנולוגיות", שתתמקד בעולם התחבורה ותספק שירותי ייעוץ וליווי לחברות תחבורה ובפרויקטים תחבורתיים גדולים. מי שיעמוד בראש החברה החדשה הוא אלכס מלייב [בתמונה למעלה], אל"מ במיל., שבשנה האחרונה שימש כסמנכ״ל הטכנולוגיות והתפעול של חברת "דן" והתמחה בתכנון, ניהול ותפעול מערכי תחבורה מתקדמים ובאיתור והטמעת אקסלרטורים טכנולוגיים. החברה החדשה יושבת במשרדים בשטח של 1,500 מ"ר במטה תפן בבית דגן, כאשר הכוונה היא להקים בהמשך הדרך משרדים נוספים בדרום הארץ.

החברה החדשה תרתום את המומחיות של תפן באימוץ והטמעה של טכנולוגיות חדשניות כדוגמת בינה מלאכותית, אנליטיקה, ביג-דאטה ועוד לשם שיפור השירות של מערכי תחבורה והתייעלות תפעולית. הקמת החברה החדשה משקפת את הפעילות הגוברת של תפן בתחום התחבורה בשנים האחרונות, כאשר בין לקוחותיה נמנים חברות התחבורה "דן" ו-"אפיקים", רכבת ישראל, נמלי ישראל, חברות תעופה ועוד. באחרונה החלה תפן לספק את שירותיה בפרויקט לייעול מערך התחבורה הציבורית בבחריין, וזאת עם נרמול היחסים בין שתי המדינות בעקבות "הסכמי אברהם".

"תפן תשתיות" תטפל בחלק מהלקוחות הקיימים של חברת-האם, ובכלל זה נמל אשדוד, נמל חיפה, אל-על, תעשייה אווירית, רכבת ישראל, דן תחבורה, חיל הים, קבוצת עפיפי, וכן בעוד שני פרויקטים בינלאומיים גדולים בהקמת תשתיות.

מלי ביצור-פרנס

מנכ"לית קבוצת תפן, מלי ביצור-פרנס, אמרה בשיחה עם Techtime: "צברנו הרבה לקוחות מתחום התחבורה ועכשיו פיצלנו את זה לחברה נפרדת. אנחנו רוצים להביא את מהפכת ה-4.0, שצוברת תאוצה בתעשייה, גם לחברות התחבורה, שחלקן עדיין מפגרות מאחור בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות מידע, ולסייע בהקמת מערכי תחבורה חכמים יותר. טכנולוגיות של בינה מלאכותית וביג-דאטה יכולות לתרום רבות בנושאים של אופטימיזציה, ייעול תהליכים וחיסכון בעלויות. עולם התחבורה עובר מהפכה, ואנחנו צפויים לראות מיזמי ענק בתחום, בישראל ובעולם, ואנחנו רוצים לספק את המומחיות שלנו בתהליכי התכנון, הניהול והאינטגרציה."

בדצמבר שנה שעברה תפן פתחה חברת בת בדובאי אשר מהווה צינור לחברות ישראליות ואמירתיות, בפיתוח וקידום שיתופי פעולה עסקיים, השקעות, ויצירת הזדמנויות עסקיות. Tefen מפעילה גם את המכון לייצור מתקדם מטעם משרד הכלכלה, שהוקם בצפון בתקציב ממשלתי של עשרות מיליוני שקלים במטרה להטמיע חדשנות בתעשייה הישראלית. המכון מעניק סיוע בסבסוד למאות מפעלים, כדי שיישמו תהליכי ייצור מתקדמים שיאפשרו להם להגדיל את הפריון והרווחיות שלהם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה וניהול

פורסם בתגיות: אלכס מלייב , מלי ביצור פרנס , תפן