רנסאס רוכשת את סלנו תמורת 315 מיליון דולר

28 אוקטובר, 2021

ענקית השבבים היפנית מעוניינת בטכנולוגיית הקישוריות Wi-Fi 6/6E של החברה מרעננה. סלנו תפעל כמרכז רווח עצמאי ותקים מרכז פיתוח ישראלי של רנסאס אשר יפתח פתרונות קישוריות לתעשיית הרכב

בתמונה למעלה: גלעד רוזן. "סלנו מתחרה בהצלחה בקואלקום, ברודקום ומדיהטק". צילום: Techtime

יצרנית השבבים היפנית רנסאס (Renesas) חתמה על הסכם לרכישת חברת סלנו מרעננה (Celeno) תמורת 315 מיליון דולר במזומן. חלק מהסכום ישולם בהתאם לעמידה באבני דרך. העיסקה מרחיבה את פורטפוליו פתרונות הקישוריות של Renesas באמצעות פתרונות ה-Wi-Fi של Celeno. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וצפויה להסתיים עד סוף 2021. לאחר העיסקה תמשיך סלנו לפעול במתכונת חצי עצמאית כמרכז רווח של רנסאס בתחום הקישוריות. במקביל, היא תשמש כמרכז פיתוח של רנסאס בישראל אשר יפתח פתרונות קישוריות לתעשיית הרכב ויתחיל בקרוב בגיוס 50-100 עובדים חדשים.

15 מיליון שבבים בשנה

חברת סלנו הוקמה על-ידי המנכ"ל גלעד רוזן בשנת 2005 וכיום היא מעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם 110 בישראל והשאר במשרדיה בהודו, סין, טאיוואן, אירופה וארה"ב. מאז הקמתה היא גייסה כ-140 מיליון דולר, וכיום היא נחשבת לחברת שבבים מבוססת, המספקת ללקוחות כ-15 מיליון שבבים בשנה. רוזן גילה בשיחה עם עיתונאים היום (ה') שבשנת 2020 הסתכמו מכירות החברה בכ-37 מיליון דולר, ובשנת 2021 היא צפויה להציג תוצאות טובות יותר "בצורה משמעותית".

חברת רנסאס היא מיצרניות השבבים הגדולות בעולם. היא הוקמה בשנת 2002 באמצעות מיזוג חטיבות השבבים של NEC, היטאצ'י, ומיצובישי, ומעסיקה כיום כ-20,000 עובדים. החברה נחשבת לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם של מיקרו-בקרים ורכיבים אנלוגיים ודיגיטליים לתעשיית הרכב, ונסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של כ-23.8 מיליארד דולר.

עובדי חברת סלנו. צילום: אסנת קרסננסקי
עובדי חברת סלנו. צילום: אסנת קרסננסקי

עיסקת סלנו היא מרכיב במהלך כפול שהחברה מבצעת. המהלך הגדול הוא הגדרת תחום הקישוריות האלחוטית וה-IoT כתחום אסטרטגי, שבעקבותיה היא רכשה בפברואר 2021 את חברת Dialog הבריטית תמורת 5.9 מיליארד דולר. נשיא ומנכ"ל Renesas, היידטושי היבאטה, אמר שבעקבות עיסקת דיאלוג ועיסקת סלנו, "Renesas נמצאת בעמדה חזקה לניצול ההזדמנויות הנובעות מהצמיחה המהירה של תחום הקישוריות בעולם".

מרכז פיתוח חדש בישראל

המהלך השני, הוא הרצון להקים מרכז מחקר ופיתוח בישראל בתחומי הקישוריות האלחוטית עבור תעשיית הרכב, כולל פיתוח פתרון V2X. רוזן סיפר שבשנה וחצי האחרונות שתי החברות למדו להכיר מקרוב אחת את השנייה באמצעות פרוייקט פיתוח משותף. "היה הליך תחרותי וקיבלנו מספר הצעות לרכישת החברה, אולם החלטנו שהחבירה לרנסאס היא מהלך הנכון ביותר".

חברת סלנו פועלת במתכונת של חברה ללא מפעל ייצור (Fabless) ושבביה מיוצרים במפעלים של TSMC, סמסונג וגלובל פאונדריז. רוזן העריך שבעידן מחסור בקיבולת ייצור שבבים, העיסקה תשפר את מצבה בתחום. "חווינו את המחסור בצורה משמעותית והקשיים שהתמודדנו איתם היו יותר גדולים מאשר החברות הגדולות שאנחנו מתחרים בהן. אני מניח שבזכות כושר המיקוח שלהם כחברה גדולה, נקבל כעת קדימות אצל קבלני הייצור, כמו חברת TSMC והפאבים האחרים".

מה הם הנכסים של סלנו שעניינו את רנסאס?

"אנחנו חברת דיפ-טק בעלת טכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת לנו להתחרות בהצלחה עם חברות כמו קואלקום, ברודקום ומדיהטק. הקישוריות האלחוטית הפכה לתחום מאוד מרכזי כאשר שיטת הקישוריות המובילה היא וויי-פיי. לסלנו יש את הפתרון הקומפקטי ביותר בשוק לרשתות הדור החדש, Wi-Fi 6  ו-Wi-Fi 6E. יש לנו גם את טכנולוגיית Wi-Fi Doppler Imaging המנצלת את טכנולוגיית ה-Wi-Fi הקיימת לקבלת ביצועי מכ"ם בבית ובתעשייה. פיתוח Wi-Fi 6 הוא מאוד מורכב ומעט מאוד חברות מצליחות לעשות זאת. לכן הם החליטו ללכת על המהלך. הטכנולוגיה שלנו מתאימה לאסטרטגיית הווי-פיי והקישוריות שהם גיבשו".

למידע נוסף: סיפורה המופלא של סלנו

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סלנו , רנסאס