אינוויז בונה מודל עסקי של טיר-1

11 נובמבר, 2021

יצרנית ה-LiDAR צפויה להכריז על קבלת הסמכת טיר-1 מיצרן רכב גדול מאוד. עומר כילף: "אספקת פתרון מלא מעניקה מחירים גבוהים יותר, שליטה גדולה יותר בתהליך והבנה עמוקה של צורכי הלקוח. היצרנים מבינים שעבודה ישירה מולנו תוזיל את המחיר"

בתמונה למעלה: מנכ"ל אינוויז, עומר כילף. פתרונות במקום טכנולוגיה

חברת אינוויז מראש העין (Innoviz) מארגנת את פעילותה במתכונת של חברת טיר-1 (Tier-1) כדי שתוכל לעבוד ישירות מול יצרניות מכוניות. כך גילה אתמול (ד') המנכ"ל עומר כילף בשיחת ועידה עם אנליסטים לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי של החברה. "המטרה שלנו היא להיכנס אל השוק הזה בתור יצרן טיר-1 המספק פתרון שלם לחברות ה-OEM (יצרניות הרכב עצמן). חברות טיר-2 מוכרות טכנולוגיה לחברות טיר-1, אשר עובדות ישירות מול היצרנים ומספקות להם את המערכת המלאה.

"עדיין יש פער בינינו לבין טיר-1 קלאסי, אבל בניסיון שצברנו מול חברות טיר-2 ראינו שאנחנו מאוד קרובים ליעד הזה. השלמנו לאחרונה תהליך הסמכה של ספק במעמד טיר-1 אצל אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם שנמשך 12 חודשים. יכול להיות שכבר בקרוב נוכל להודיע על זהות היצרן". חברת אינוויז פיתחה LiDAR מצב מוצק (Solid State) עבור תעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך לבצע סריקת לייזר ללא חלקים נעים.

להערכת כילף, המעבר למודל של טיר-1 יגדיל את היקף המכירות של החברה: "מכירת פתרון מלא מעניקה מחירים גבוהים יותר, שליטה גדולה יותר בתהליך והבנה עמוקה של צורכי הלקוח. זהו גם אינטרס של יצרניות הרכב. העבודה מול טיר-1 היא מורכבת ולעתים רבות יקרה מאוד. היצרנים מבינים שעבודה ישירה מולנו תוזיל את המחיר". כילף הבהיר שאינוויז תהיה גמישה מהבחינה הזאת. "נתאים את עצמנו לדרישות היצרנים ונעבוד מולם כחברת טיר-1 או כחברת טיר-2, לפי בחירתם".

משא ומתן עם 56 לקוחות פוטנציאליים

ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-2.1 מיליון דולר, רובן ממכירת חיישן הדור הראשון, InnovizOne. הוצאות החברה הוכפלו בהשוואה לרבעון המקביל לכ-30 מיליון דולר, בעיקר עקב הגדלת תקציב הפיתוח לקראת הוצאת חיישן הדור השני, InnovizTwo, והגדלת כוח האדם: במהלך הרבעון היא גייסה 32 עובדים וכיום החברה מעסיקה 369 עובדים.

חיישן הדור הבא של החברה, InnovizTwo
חיישן הדור הבא של החברה, InnovizTwo

בעקבות הגיוסי ההון האחרונים וכניסת החברה לבורסת נסד"ק באפריל 2021 באמצעות מיזוג עם חברת SPAC אמריקאית, כוללת קופת החברה 139.6 מיליון דולר במזומן ועוד 185 מיליון דולר בניירות ערך קצרות טווח. אינוויז אישררה את התחזית שלה למכירות בהיקף של 2.4 מיליארד דולר עד 2030, ודיווחה ש-56 לקוחות פוטנציאליים נמצאים כעת בשלבי בדיקה מתקדמים של החיישן שלה, מתוכם תשע חברות נמצאות בשלבי משא ומתן מסחריים סופיים. "הפוטנציאל המצרפי שלהן הוא מכירות בהיקף של 3.4 מיליארד דולר לאורך השנים, כאשר החברה צופה שחלק מהפרוייקטים יבשילו כבר במחצית 2022".

InnovizTwo בדרך אל השוק

ממש בימים האחרונים סיימה אינוויז את ייצור אבות הטיפוס הראשונים של מערכת הדור השני, InnovizTwo, אשר בעקבות שינויים פנימיים תהיה זולה ב-70% ותספק יותר ביצועים: רזולוציה של 0.05° בזווית הסריקה, כיסוי בזווית ראייה רחבה יותר (125°x40°) וטווח גילוי של עד 300 מטר. "יש לנו חדר נקי עם ציוד אופטי המאפשר לנו לבנות בעצמנו את InnovizTwo ולהראות אותה ללקוחות כבר בשבועות הקרובים". בעקבות הדו"ח ירדה מניית אינוויז בנסד"ק בכ-2.8% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-672 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז