REE: הפסד נקי של 414.9 מיליון דולר בעקבות תגמולי מניות למייסדים

17 נובמבר, 2021

שני המייסדים מחזיקים ביחד בכ-30% מהמניות. החברה הונפקה בנסד"ק לאחר מיזוג ספאק. נערכת לתחילת המסחור ב-2023. חשפה פלטפורמה חדשה של כלי-רכב אוטונומיים

חברת REE Automotive דיווחה אתמול על הפסד נקי חריג בהיקפו, שהסתכם ב-414.9 מיליון דולר. רובו ככולו, כ-409.8 מיליון דולר, נבע מתגמולי מניות שניתנו למייסדיי החברה ומומשו בעקבות המיזוג עם חברת הספאק 10X Capital וההנפקה בנסד"ק. לפי מסמכים שהגישה החברה ל-SEC, שני מייסדי החברה, המנכ"ל דניאל בראל והטכנולוג הראשי אבישי סרדס, מחזיקים כל אחד כ-15% ממניות החברה, הנסחרת כיום בנסד"ק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, לאחר שצנחה אמש ב-6.9% על רקע פרסום הדו"ח.

ההפסד הנקי במונחי GAAP, שאינו כולל את תגמולי המניות, הסתכם ב-19.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה הסבירה את הגידול בהפסד בכך שחל גידול בהוצאות החברה על מו"פ והנדסה, במסגרת ההיערכות שלה לשלב המסחור בשנת 2023. לחברה עדיין אין הכנסות. בקופת המזומנים של החברה יש כעת כ-294.5 מיליון דולר.

קונספט לרכב אוטונומי

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב.

על בסיס טכנולוגיה זו, REE חשפה השבוע פלטפורמת קונספט מודולרית לרכב חשמלי בשם Leopard (נמר), המיועד לשימוש בחברות המפעילות ציי משלוחים וענקיות קמעונאות וכן חברות טכנולוגיות המעוניינות לבנות כלי רכב אוטונומיים. הרכב יוצג באופן רשמי בדוכן של REE ב-CES בלאס וגאס. אורכו של הלאופרד הינו כ-3.4 מטר ורוחבו כ-11.4 מטר (2.5 מ"ר). המרכב מסוגל לשאת משקל רכב כולל של 2 טון, לאחסן סוללה בהספק של 50 קילו-וואט שעה, ולנסוע במהירות מקסימלית של 60 קמ"ש. 

לפני כשנה חשפה REE שלוש פלטפורמות מרכב חדשות עבור שלושה סוגים של כלי-רכב חשמליים: מכונית עירונית שיכולה לשמש גם כמונית אוטונומית, רכב היסעים עירוני או רכב משלוחים, ומשאית בינעירונית קלה המותאמת לשוק האמריקאי. כיום החברה מעסיקה 231 עובדים ומתכננת לגייס עובדים נוספים. היעד הוא להעסיק כ-270 עובדים עד סוף 2021.

פלטפורמת Leopard לכלי רכב חשמליים אוטונומיים
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: REE