איידוק פיתחה מערכת הפעלה ליישומים רפואיים מבוססי בינה מלאכותית

25 נובמבר, 2021

מערכת ההפעלה של החברה היא אגנוסטית, כלומר היא מאפשרת לבית החולים ליישם אלגוריתמים שונים של ספקים שונים, על-גבי אותה פלטפורמה

חברת איידוק (Aidoc) פיתחה מערכת הפעלה ייעודית לעולם הרפואי עבור אלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית המשמשים לפיענוח סריקות דימות. איידוק נחשבת למובילה בתחום ומפתחת אלגוריתמים הסורקים באופן אוטומטי סריקות דימות כמו רנטגן, CT ו-MRI ומתריעות בפני הרדיולוג על ממצאים חריגים שעשויים להצביע על מצבי חירום כמו דימום תוך-גולגולתי או שבר בעמוד השדרה.

לצד איידוק, פועלות בתחום חברות רבות, ובכללן גם חברות ישראליות. מערכת ההפעלה שהשיקה איידוק היא אגנוסטית ומאפשרת להפעיל על אותה מערכת אלגוריתמים שפותחו על ידי ספקים שונים, ובכך לאפשר לבתי חולים או מכוני דימות לשלב בצורה יעילה ונוחה יותר מגוון רחב יותר של פתרונות AI. איידוק כבר הוסיפה אלגוריתמים של 5 ספקים שונים, ובהם Imbio, Icometrix, Riverain ועוד, לפלטפורמה שלה, שכוללת את שבעת האלגוריתמים הקניינים שפיתחה החברה ומאושרים על ידי ה-FDA.

על פי סקר שנערך באחרונה על די Sage Growth Partners בקרב בתי חולים בארצות הברית, לכ-90% מבין בתי החולים שהשתתפו יש נכונות ותוכנית מעשית לאימוץ פתרונות AI, בהשוואה ל-53% לפני כשנתיים. ואולם, רק 34% מבתי החולים החלו להשתמש בפתרונות אלה בפועל. באיידוק מסבירים את הפער בין היתר בשל הקושי לשלב באותה סביבת IT פתרונות של ספקים שונים. מערכת ההפעלה של איידוק מנתחת את מאפייני הסריקה ומחילה עליה את האלגוריתם הרלוונטי ביותר מבין הפתרונות שזמינים במערכת, ללא קשר לספק האלגוריתם.

בינה מלאכותית בשירות הרדיולוג

איידוק פועלת בתחום הצומח של שימוש בבינה-מלאכותית לפענוח סריקות דימות כמו רנטגן, CT ו-MRI. הפלטפורמה של החברה מתממשקת לשרת של בתי החולים ובודקת באופן אוטומטי את את סריקות הדימות של המאושפזים או המטופלים בחדר המיון. המערכת יודעת לזהות ממצאים חריגים כמו דימום תוך-גולגולתי, שבר בעמוד השדרה או שבץ. בדרך כלל, הרדיולוג התורן בבית החולים בודק את הסריקות לפי סדר הגעתן. המערכת של איידוק מתעדפת עבור הרדיולוג את הסריקות שעשויות  הצביע על מצבי חירום המצריכים טיפול דחוף.

פיתוח האלגוריתמים מתבסס על למידת-עומק וניתוח ביג-דאטה של מיליוני תצלומים וסריקות במטרה לחלץ תבניות שמאפיינו תסמונות ומצבים רפואיים. עד כה קיבלה החברה אישורי FDA עבור שבעה אלגוריתמים שפיתחה. בחודש מאי 2020 קיבלה מה-FDA אישור לאלגוריתם חדש לגילוי ממצאים הקשורים בהידבקות בקורונה בסריקות דימות בבתי חולים. לדברי החברה, הפלטפורמה שלה פרוסה בכ-400 מרכזים רפואיים ברחבי העולם. בסך הכול, עושים שימוש בפתרונות החברה כ-5,000 רדיולוגים ופוענחו כ-10.3 מיליון סריקות.

האזינו לשיחה עם סמנכ"לית השיווק של איידוק, אריאלה שוהם, מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו שעלתה בינואר 2020 (השיחה עם אריאלה מתחילה בדקה 25:00):

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , מכשור רפואי , ענן

פורסם בתגיות: איידוק , בינה מלאכותית , מכשור רפואי