רנסאס השלימה את רכישת סלנו מרעננה

21 דצמבר, 2021

מעתה היא חברה בת בבעלות רנסאס. מנהל תחום ה-IoT ברנסאס: "הטכנולוגיה של סלנו תמלא תפקיד מרכזי בקישוריות רצפת הייצור המפעלית. היא תביא את התקשורת האלחוטית אל קווי הייצור ותאפשר לחבר את מכונות הייצור אל הענן"

יצרנית השבבים היפנית רנסאס (Renesas) הכריזה על השלמת עיסקת הרכישה של חברת סלנו מרעננה (Celeno), תמורת 315 מיליון דולר במזומן. חלק מהסכום ישולם בהתאם לעמידה באבני דרך. בעקבות השלמת העיסקה הפכה סלנו לחברה בת הנמצאת בבעלותה המלאה של רנסאס, ולמרכז פיתוח אשר ממלא תפקיד מרכזי באסטרטגיית הקישוריות של רנסאס, אשר תתבסס על טכנולוגיית Wi-Fi 6/6E של סלנו. בעקבות השלמת העיסקה הודיעה רנסאס שהיא השלימה את תהליך בניית הפורטפוליו החדש שלה, הכולל את כל טכנולוגיות הקישוריות.

"הטכנולוגיות של סלנו, ביחד עם מעבדי MCU/MPU/SoC, פתרונות ניהול הספק, חיישנים ורכישי תקשורת, מספקים פתרונות מלאים לבניית פתרונות תקשורת בתחומי ה-IoT, תשתיות, מוצרים תעשייתיים ותעשיית הרכב". מדובר בהשלמתו של מהלך רחב-היקף שרנסאס ביצעה, ושבמהלכו היא הגדירה את תחום הקישוריות האלחוטית וה-IoT כתחום אסטרטגי. בעקבות זאת היא גם רכשה בפברואר 2021 את חברת Dialog הבריטית תמורת 5.9 מיליארד דולר.

סלנו פותחת את השער אל שוק ה-IIoT

במצגת למשקיעים ואנליסטים שהעניק בתחילת החודש מנהל תחום ה-IoT בחברת רנסאס, סיילס צ'יפיטדי, הוא הסביר שעד היום התקשתה תקשורת ה-Wi-Fi הסטנדרטית להיכנס אל רצפת הייצור מכיוון שהיא יצרה הפרעות אלקטרומגנטיות שהפריעו למכונות בקו הייצור. "אולם טכנולוגיית Wi-Fi 6/6E, ביחד עם טכנולוגיות 5G, צפויה לשנות את המצב הזה ולהביא את התקשורת האלחוטית אל קווי הייצור ולאפשר חיבור קל של מכונות הייצור אל הענן. התכונות העיקריות של Wi-Fi 6/6E המאפשרות את השינוי הזה הן Massive MIMO המאפשרת לחבר הרבה מאוד מכשירים בו זמנית, כיווניות, טווח גדול יותר ותכונות מיוחדות כמו אפנון 1024QAM, יכולת שידור וקליטה בו-זמנית עם מספר רב של יחידות המאפשרת לאסוף מידע מהרבה מאוד חיישנים".

מייסד ומנכ”ל סלנו, גלעד רוזן. צילום: Techtime
מייסד ומנכ”ל סלנו, גלעד רוזן. צילום: Techtime

בנוסף, לטכנולוגיית הדופלר של סלנו יש משקל מיוחד: טכנולוגיית Wi-Fi Doppler Imaging שפותחה על-ידי סלנו מאפשרת לנצל את טכנולוגיית ה-Wi-Fi הקיימת לצורך איתור אובייקטים ומעקב אחר תנועתם. למעשה, היא מספקת ביצועי מכ”ם המיושמים בתדרי הרשת האלחוטית. צ'יפיטדי: "הטכנולוגיה הזאת מאפשרת לספק מגוון חדש של יישומים לרצפת הייצור, כמו למשל יכולת לכוון את מיזוג האוויר למקומות שבהם נמצאים בני אדם או לבצע מעקב אחר נכסים ברצפת הייצור. הטכנולוגיה של סלנו מגדילה את קיבולת הרשת האלחוטית במפעל וצפויה להיות מרכיב מרכזי ברשת התפעול".

להערכתו, הדבר יביא להגדלת שוק היעד המפעלי של החברה מהיקף של כ-4.9 מיליארד דולר בשנת 2020 להיקף של כ-8.4 מיליארד דולר בשנת 2025. חברת סלנו הוקמה על-ידי המנכ”ל גלעד רוזן בשנת 2005 וכיום היא מעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם 110 בישראל והשאר במשרדיה בהודו, סין, טאיוואן, אירופה וארה”ב. מאז הקמתה היא גייסה כ-140 מיליון דולר. סלנו מספקת שבבי תקשורת אלחוטית ומתחרה בענקיות כמו קואלקום, ברודקום ומדיהטק. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-37 מיליון דולר.

פתרונות קישוריות לתעשיית הרכב

חברת רנסאס הוקמה בשנת 2002 באמצעות מיזוג חטיבות השבבים של NEC, היטאצ’י, ומיצובישי, ומעסיקה כיום כ-20,000 עובדים. החברה נחשבת לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם של מיקרו-בקרים ורכיבים אנלוגיים ודיגיטליים לתעשיית הרכב, ונסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של כ-23.6 מיליארד דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-4.6 מיליארד דולר. בעקבות השלמת העיסקה תשמש סלנו כמרכז פיתוח של רנסאס בישראל אשר ייכנס גם לתחום חדש של פתרונות קישוריות לתעשיית הרכב. החברה מתכננת לגייס בקרוב בגיוס 50-100 עובדים חדשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: IIOT , סלנו , רנסאס