הסימולטור של קוגנטה יסייע לקואלקום לפתח ADAS

5 ינואר, 2022

התוכנה של קוגנטה מאפשרת לבדוק את המערכות בלא צורך לבצע נסיעות מבחן. מבחינת קואלקום מדובר בהמשכו של מהלך רחב-היקף שבו היא מגדירה מחדש את ליבת העסקים שלה, ונכנסת כשחקנית מרכזית אל תחום הרכב

בתמונה למעלה: מציאות סינתטית המיוצרת בתוכנת הבדיקה של קוגנטה

חברת קוגנטה (Cognata) מרחובות תספק לקואלקום (Qualcomm) את תוכנת הסימולציה לפיתוח מערכת ADAS המבוססת על פלטפורמת Snapdragon Ride של קואלקום. הפלטפורמה נחשפה בדיוק לפני שנתיים בכנס CES 2020 וציינה את כניסתה המאסיבית של קואלקום אל תחום הרכב. היא כוללת מעבד CPU מרובה-ליבות, מאיץ ומעבד גרפי (GPU) שעליהם מותקנים אלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. הפלטפורמה החדשה פותחה בחשאי במשך 7 שנים ומיועדת לספק את כל יכולות המחשוב והעיבוד עבור מערכות ADAS, מערכות בידור-מידע ובעתיד גם נהיגה אוטונומית.

עולם וירטואלי שלם המתנהל על-פי חוקי המציאות

חברת קוגנטה פיתחה פלטפורמת סימולציה המשמשת לאימון ובדיקה וירטואלית של המערכות בכלי-רכב אוטונומיים, עוד לפני שהרכב יורד לכביש ומבצע בדיקות שטח פיסיות. המערכת מבוססת על מספר שכבות: סביבה סטטית, סביבה דינמית, חיישנים וענן. הסביבה הסטטית בנויה מהדמייה ריאליסטית של ערים שלמות, כולל רחובות, עצים, פגמים בכביש, דגמי מכוניות, בני-אדם ועוד. השכבה הדינמית מדמה את ההתנהגות של נהגים אחרים בדרך, ושכבת החיישנים מדמה את המידע המגיע מכל אחד מ-40 החיישנים השונים המצויים כיום בכלי-רכב אוטונומיים.

חברת קוגנטה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ”ל דני עצמון, שייסד בעבר את חברת iOnRoad שנמכרה ל-HARMAN, אשר נמצאת היום בבעלות סמסונג. החברה הכריזה לאחרונה על מספר הסכמים בעלי פרופיל גבוה, בהם: שיתוף פעולה עם קבוצת ZF הגרמנית (ZF Friedrichshafen), בפיתוח משותף של פלטפורמה דיגיטלית לבדיקת האיכות והאמינות של מערכות ADAS, שיתוף פעולה עם Leddartech הקנדית בפיתוח פתרון מלא לאימון ובדיקת מערכות נהיגה אוטונומית של כלים חקלאיים, פתרון משותף עם Five הבריטית לבדיקת ואימון מערכות ADAS ופרס חדשנות מטעם CES 2022 עבור סימולציה של הסביבה העירונית.

מחשב Snapdragon Ride של קואלקום
מחשב Snapdragon Ride של קואלקום

הספינה של קואלקום מתרחקת מהעולם הסלולרי

מבחינת קואלקום מדובר בהמשכו של מהלך רחב-היקף שבו היא מגדירה מחדש את ליבת העסקים שלה. לפי החזון החדש שהוצג לפני כחודשיים על-ידי נשיא ומנכ”ל קואלקום, כריסטיאנו אמון, מעבדי התקשורת הסלולרית יהיו רק מרכיב קטן באסטרטגיית הצמיחה של החברה: הפעילות העיקרית תתמקד בפלטפורמות שקואלקום תספק עבור תחומי הליבה הצומחים של הכלכלה החדשה: מרכזי ענן, תעשיית הרכב, פתרונות IoT צרכניים, פתרונות IoT תעשייתיים, מחשבים אישיים ופתרונות מציאות רבודה.

לאחר המצגת של אמון, הכריזה קואלקום על הסכם שיתוף פעולה עם ב.מ.וו לפיתוח מערכת ADAS ונהיגה אוטונומית המבוססת על Snapdragon Ride ועל פלטפורמת הענן Qualcomm Car-2-Cloud. בדצמבר 2021 היא דיווחה שחברת אופל הגרמנית תשתמש בפלטפורמת Snapdragon Automotive Cockpit לניהול חוויית הנהיגה במכוניות הקומפקטיות החשמליות העתידיות מסדרה Opel Astra. גם פיג’ו דיווחה על אימוץ הפלטפורמה במכונית פיג’ו 308 חדשה, אשר תצא לשוק העולמי בשנת 2022.

האזינו לשיחה עם סרג'יו נאכט, סמנכ"ל המו"פ של חברת קוגנטה, מתוך תוכנית מס' 37 בפודקאסט של Techtime (מאי 2020):

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , טכנולוגיות מידע , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ADAS , קוגנטה , רכב אוטונומי