אינוויז הגדירה קטגוריה חדשה של חיישני LiDAR

6 ינואר, 2022

החיישן החדש מסוג Innoviz360 מעניק כיסוי היקפי של 360° ומספק רזולוציית סריקה גבוהה פי 10 בהשוואה לחיישנים הקיימים היום בשוק. עומר כילף: "שברנו את מחסומי המחיר והביצועים המאפיינים חיישנים סיבוביים"

חברת אינוויז מראש העין (Innoviz) נמצאת בשלבי הפיתוח הכמעט אחרונים של חיישן LiDAR מסוג חדש, שלהערכתה הוא מהווה קטגוריה חדשה בתחום חיישני ה-LiDAR, מכיוון שהוא מאפשר לייצר מפת התמצאות ברזולוציה גבוהה מאוד בהשוואה לחיישנים הקיימים היום בשוק. החיישן החדש בשם Innoviz360 מבוסס על פטנטים בתחום החומרה והתוכנה, ומאפשר לספק שדה ראייה רחב מהמקובל, בזוויות של 360°x64° וברזולציה של 0.05°x0.05°.

התוצאה הזאת הושגה באמצעות שינויים בחומרה ובתוכנה, אשר מספקים לו יכולת סריקה של 1,280 שורות – בהשוואה לסריקה של 128 שורות המקובלת היום בחיישני LiDAR הנמצאים בכלי רכב ובמערכות רובוטיות. להערכת החברה, הוא מגדיל את שוק היעד הכולל שלה מכ-55 מיליארד דולר כיום לכ-75 מיליארד דולר, מכיוון שהוא פותח בפניה מגוון גדול של יישומים חדשים שהם מעבר לתעשיית הרכב. החברה מתכננת להוציא לשוק דוגמאות ראשונות של המוצר במהלך הרבעון האחרון של 2022.

מייסד ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף, אמר שהחיישן החדש שובר את מחסומי המחיר והביצועים המאפיינים חיישנים סיבוביים המעניקים כיסוי היקפי של 360°. "הארכיטקטורה החדשה לא רק תומכת בצרכים של תעשיית הרכב, אלא מתאימה לשווקים חדשים צומחים אחרים, כמו למשל תשתיות חכמות, לוגיסטיקה ויישומים תעשייתיים". בין השאר הוא מותאם לפלטפורמות עיבוד שונות בתחום הרכב החכם, דוגמת NVIDIA DRIVE.

החיישן החדש פעיל בטווח של 30 ס"מ עד 300 מטר, ומגיע לקצב ריענון של עד 25 תמונות בשנייה. הוא מופיע ביחד עם תוכנה המאפשרת להגדיר תנאי עבודה ונקודות עניין שונות. הוא מבוסס על לייזר באורך גל של 905 ננומטר וצורך הספק של כ-25W. אורך החיים שלו מתוכנן ל-15 שנה או לעד 300,000 ק"מ (ביישומי רכב). החיישן מופיע ביחד עם תוכנת הראייה של אינוויז, אשר מתרגמת את הנתונים למידע, ומאפשרת שיגור ישיר של הוראות אל בקרי הרכב (ECU) באמצעות Automotive Ethernet.

האזינו לשיחה עם אורן רוזנצווייג, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אינוויז, מתוך תוכנית מס' 3 בפודקאסט שלנו, שעלתה בספטמבר 2019:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז