ראדא: נגיע להכנסות של רבע מיליארד דולר בשנים הקרובות

17 ינואר, 2022

יצרנית המכ"מים צופה צמיחה של 20% במכירות, לכ-140 מיליון דולר ב-2022. שכרה חברת ייעוץ לצורך גיבוש אסטרטגיית רכישות. המנכ"ל דב סלע הסביר ל-Techtime: "אנחנו מחפשים רכישות שיכניסו אותנו לשווקים חדשים"

בתמונה למעלה: נגמ"ש סטרייקר אמריקאי עם מערכת הגנה אווירית (M-SHORAD) הכוללת את המכ"ם של ראדא

יצרנית מערכות המכ"ם הטקטי ראדא (RADA) מנתניה פרסמה היום תחזית הכנסות לשנת 2022 וגם צפי לטווח הארוך יותר. החברה, שסיימה את 2021 עם הכנסות של 117 מיליון דולר, גידול של 54% בהשוואה ל-2020, צופה כי הכנסותיה ב-2022 יצנחו ב-20% להיקף של 140 מיליון דולר. בטווח הארוך יותר, ראדא צופה כי פעילותה בשוקי היעד תמשיך לצמוח וכי היא תוכל להציג הכנסות אורגניות שנתיות של 250 מיליון דולר תוך 2-3 שנים.

ראדא מפתחת מכ"מים טקטיים מבוססי-תוכנה המשמשים עבור שני יישומים עיקריים: מערכות הגנה אוויריות לגילוי ויירוט איומים קצרי-טווח, כדוגמת רחפנים, מל"טים, פגזי מרגמה וארטילריה קצרת-טווח, וכן מערכות הגנה אקטיביות (APS) המשמשות מעטפת הגנה לרכבים משוריינים מפני פגזי מרגמה וטילי כתף, כדוגמת מערכת "חץ דורבן" של אלביט, שבו מוטמע המכ"ם של ראדא.

מבין שני השווקים הללו, השוק הבשל יותר לפי שעה הוא מערכות ההגנה לטווח-קצר, במידה רבה הודות לאיום של רחפני תקיפה ונפץ מצד כוחות בחסות איראנית. רק הבוקר דווח על תקיפה של המורדים החות'ים בתימן כנגד מתקני תשתית באבו-דאבי, מתקפה שבה נעשה שימוש גם במל"טים תוקפים.

בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל ראדא, דב סלע, ששוק מערכות ההגנה האקטיבית עדיין נמצא בשלבי הבשלה ראשונית. "אנחנו מצפים לראות מכירות מהתחום החל מ-2023. אנחנו משקיעים בו רבות ומאמינים שיש לו פוטנציאל רציני. הצורך המבצעי קיים בגזרות רבות, אך ההבשלה הטכנולוגית היא איטית יותר, מאחר שהאינטגרציה לכלי היא מורכבת ויש היבטי בטיחות". בתחום מערכות ההגנה האקטיביות ראדא מעורבת בשתי תוכניות הצטיידות מרכזיות: הנגמ"ש הצה"לי איתן והנגמ"ש CV90 של צבא הולנד.

ראדא ממתינה להתעוררות האירופית

ארצות הברית היא שוק היעד העיקרי, וב-2021 היתה אחראי ל-75% מההכנסות. שאר שוקי היעד, דוגמת מדינות באירופה, הודו ואוסטרליה, עדיין מבשילים לאט יותר. עם זאת, סלע מעריך שגם השווקים האלה יתפתחו בשנים הקרובות. "אנו מצפים לגידול בהכנסות מחוץ לארצות הברית, עד לרמה שהן ישתוו להכנסות בארה"ב עד סוף 2024". בחברה מעריכים כי שוק היעד הפוטנציאלי הכולל של החברה נאמד ב-6 מיליארד דולר לעשר שנים.

כדי לתמוך בהמשך הצמיחה, ראדא מגבשת בימים אלה אסטרטגיית מיזוגים ורכישות, ולשם כך היא אף נעזרת בשירותיה של חברת ייעוץ מובילה. "אנחנו מחפשים רכישות של חברות שיקנו לנו דריסת רגל בשווקים אסטרטגיים, או חברות שהטכנולוגיה שלהן יכולה לתמוך בשלנו, כל זאת מבלי לפגוע בפרופיל הצמיחה שלנו."

בחודשים הקרובים תשיק החברה משפחה חדשה של 3 מכ"מים, למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר, יירוט כטב"מים ולהגנה מפני איומים לטווחים ארוכים יותר כמו טילי שיוט. "הם יהיו טובים יותר, טכנולוגיים יותר ולטווחים ארוכים יותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכ"ם , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: RADA , דב סלע , ראדא