סמסונג שילבה GPU של AMD במעבד הסמארטפונים החדש

18 ינואר, 2022

הכריזה על שבב Exynos 2200, אשר כולל אשכול מעבדים למשימות מהירות ואשכול מעבדים למשימות עיבוד כבדות, ארכיטקטורת GPU שהובאה מעולם הקונסולות ומעבד רשתות נוירוניות. התחילה בייצור סדרתי בתהליך של 4 ננומטר

חברת סמסונג (Samsung) הכריזה על שבב ליבה למכשירים ניידים המספק ביצועים גרפיים המשתווים לאלה של קונסולות משחקים ומבוסס על תהליך ייצור של 4 ננומטר. החברה דיווחה שהשבב החדש נכנס לייצור סדרתי. השבב החדש מדגם Exynos 2200 בנוי במתכונת של מערכת על-גבי שבב (SoC), וכולל תמיכה בזכרונות מהירים, בינה מלאכותית, מחשוב גרפי ובטכנולוגיות הדור החמישי.

ליבת העיבוד שלו מבוססת על התפישה של אשכולות מעבדים המבצעים משימות שונות בהתאם לעוצמת העיבוד הנדרשת (בדומה למעבדי אינטל החדשים). היא כוללת ליבת Cortex-X2 שהוא המעבד החזק ביותר של ARM, שלוש ליבות Cortex-A710 לביצועים עתירי עיבוד וארבע ליבות Cortex-A510 קטנות יותר למשימות הדורשות יעילות. מבחינת סמסונג, אחת מהתכונות החשובות של הרכיב החדש הוא המעבד הגרפי, אשר מספק לו, להערכתה, ביצועים של קונסולת משחקים.

החברה הטמיעה ברכיב את המעבד Xclipse GPU, אשר מבוסס על המיקרוארכיטקטורה של AMD, מסוג RDNA 2. היא כוללת שתי תכונות שהיו חסרות עד היום בסמארטפונים: עקיבת תאורה (Ray Tracing) והצללה דינמית (Variable Rate Shading). עקיבת התאורה מספקת לתמונה את התאורה הנכונה של כל עצם המוצג על המסך, בהתאם למיקום ולעוצמה של מקורות התאורה בסביבה המיוצגת ובהתאם לאופי החזרת האור של כל מישטח. ההצללה הדינמית מייעלת את עבודת המעבד הגרפי באמצעות חישוב המקרים שבהן ההצללה מעלימה פרטים מהעין באופן טבעי, ולכן אין צורך לחשב אותם.

האפקטים הוויזואליים מחוזקים על-ידי מעבד רשת נוירונים (NPU) בעוצמה כפולה בהשוואה למעבד הקודם, המבצע חישובי נקודה צפה בעומק של 16 סיביות (FP16) בנוסף לחישובי מספרים שלמים בעומק של 16 סיביות. חברת סמסונג תכננה מחדש את ארכיטקטורת עיבוד התמונה ברכיב (Image Signal Processor) כדי לתמוך בחיישנים חזקים מאוד המספקים תמונות בנפח של עד 200 מגה-פיקסל, או סרטי וידאו HD התומכים בתמונות בנפח של עד 108 מגה-פיקסל המתעדכנות 30 פעמים בשנייה (30fps).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: סמסונג