אלקטריאון ופורד יסללו כביש טעינה אלחוטית הראשון בארצות הברית

1 פברואר, 2022

יימשך לאורך של 1.6 קילומטר ברובע החדשנות של פורד במישיגן. בפרויקט ישתתפו עוד חברות תשתית אמריקאיות גדולות. אלקטריאון: "הפרויקט סולל את הדרך לשוק האמריקאי"

חברת אלקטריאון (Electreon) זכתה ביחד עם יצרנית הרכב פורד (Ford) במכרז של מדינת מישיגן להקמת כביש טעינה אלחוטי במדינה. הפרויקט יכלול פריסת כביש טעינה אלחוטי באורך של כ-1.6 קילומטר ועמדות סטטיות לטעינה אלחוטית, ברובע של העיר דטרויט שמשמש גם כרובע המרכזי של החדשנות בתחבורה של חברת פורד. הכביש יחל לפעול, לפי התוכנית, במהלך שנת 2023, ויהיה זה כביש הטעינה האלחוטי הציבורי הראשון בארצות הברית. מניית אלקטריאון מזנקת בשיעור דו-ספרתי במסחר הבוקר בתל אביב.

בסוף 2020 חשפה פורד תוכנית לשיקום רובע Corktown, השכונה הוותיקה ביותר בדטרויט שבה גם ממוקמת התחנה הרכבת המרכזית של מישיגן, שגם כן תשופץ במסגרת הפרויקט. מטרת הפרויקט היא להקים באזור אקוסיסטם שידגים את תחבורת העתיד, ויאפשר לחברות וסטארט-אפים מכל העולם להדגים את הטכנולוגיות שלהם. משום כך, באלקטריאון מעריכים כי הפרויקט במישיגן עשוי להוות מרכיב חשוב בחדירת טכנולוגיית החברה לארצות הברית וביצירת שותפויות אסטרטגיות עם גורמים מובילים בשוק האמריקאי.

בנוסף לפורד, ביישום הפרויקט אמורות להשתתף עוד מספר חברות אמריקאיות בעלות שם, ובהן חברת ההנדסה Jacobs Engineering, אשר תוביל את תכנון הכביש ותתמוך בניהול הפרויקט, חברת האנרגיה DTE, אשר תספק חיבור לרשת החשמל לכביש החשמלי, וכן חברת KIEWIT, אחת מחברות התשתית הגדולות בארצות הברית אשר תתמוך בתכנון וביצוע עבודות התשתית, וחברת CleanTech ROUSH, המתמחה בהסבה של רכבים מסחריים להנעה חלופית, אשר תספק משאית חשמלית לפרויקט. אלקטריאון תספק לפרויקט את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית שלה ותוביל את התכנון, היישום והתפעול של הפרויקט.

חברת אלקטריאון מבית ינאי פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

התחנה המרכזית של מישיגן. מקור: פורד
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אלקטריאון , טעינה אלחוטית , כביש חשמלי , פורד