תוכנה קוונטית: קלאסיק גייסה 33 מיליון דולר

20 פברואר, 2022

החברה מפתחת פלטפורמה לכתיבת אלגוריתמים למחשב קוונטי. בין המשקיעים בסבב הנוכחי: זרועות ההשקעה של HPE וסמסונג, וליפ בו-טאן והארווי ג'ונס. "נקודת מפנה בתעשייה הקוונטית"

חברת קלאסיק (Classiq) מתל אביב, המפתחת פלטפורמה לכתיבת אלגוריתמים למחשב קוונטי, השלימה גיוס הון בהיקף של 33 מיליון דולר בסבב B. בין המשקיעים החדשים שהצטרפו להשקעה בחברה בסבב הנוחי, נמנים זרועות ההשקעה של Hewlett Packard Enterprise ושל סמסונג, חברת הביטוח "פניקס", קבוצת ההשקעות Spike של בוגרי סטנפורד, וכן המשקיעים הפרטיים יו"ר קיידנס ליפ בו-טאן והיזם הסדרתי ומייסד טנסיליקה הארווי ג'ונס. קלאסיק גייסה מאז הקמתה לפני כשנתיים כ-48 מיליון דולר.

קלאסיק מתכוונת להשתמש בכספים כדי לשלש את כוח האדם שלה ולפתוח משרדים במקומות שונים בעולם. מנכ"ל ומייסד שותף של קלאסיק, ניר מינרבי, אמר: "גיוס ההון מתרחש בנקודת זמן משמעותית. התעשייה הקוונטית מתחילה לעבור משירותי ייעוץ למוצרים קוונטיים, ומאבות-טיפוס לייצור, ואנחנו נמשיך למצב את עצמנו כפלטפורמה שמאפשרת לגופים עם חשיבה פורצת דרך לפתח תוכנות קוונטיות שוברות-שוויון, שהופכות את הבלתי אפשרי לאפשרי."

קלאסיק הוקמה במאי 2020 על-ידי המנכ”ל ניר מינרבי, סמנכ”ל המו”פ אמיר נווה והטכנולוג הראשי יהודה נווה. החברה מפתחת פתרונות שיאפשרו לכתוב יישומים עבור מחשבים קוונטיים, ויש לה כבר מספר לקוחות בתחומי הבנקאות, הנדסת חומרים ותרופות. בשנים האחרונות חלה פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי, ורבות מענקיות הטכנולוגיה בונות מחשבים קוונטיים חזקים יותר ויותר שמסוגלים לבצע משימות משמעותיות. ואולם, כדי להוציא לפועל את המהפכה צריך כלי תוכנה שיאפשרו לכתוב יישומים למחשוב קוונטי, וזה מה שעושה קלאסיק.

לא מכבר השיקה קלאסיק את גרסת הבטא של פלטפורמת הפיתוח שלה, והעמידה אותה לרשות מספר לקוחות ראשונים, ובהמשך מתכננת החברה לפתוח את השימוש לעוד עשרות לקוחות. קלאסיק היא גם חלק מהקונסורציום הישראלי לבניית מחשב קוונטי לאומי, בהובלת רשות החדשנות ומפא"ת במשרד הביטחון, אשר בשבוע שעבר הכריזו על תוכנית לבניית מחשב קוונטי כחול-לבן תוך שנה בעלות של 200 מיליון שקל.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל קלאסיק ניר מינרבי, מתוך תוכנית מס' 22 בפודקאסט של Techtime, שעלתה באוגוסט 2020:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: מחשב קוונטי , קלאסיק