אינוויז: ייצור חיישני LiDAR עבור ב.מ.וו יתחיל ב-2022

3 מרץ, 2022

התכנון עבור ב.מ.וו השלים את כל המבנים וקבלת האישורים, והגיע לשלב "הקפאת התכנון". החלה בפיתוחת מערכת אופטית ושבב ASIC חדשים עבור הדור הבא של חיישני LiDAR, אשר מתוכננים לצאת במהלך 2023

בתמונה למעלה: עומר כילף, מנכ"ל חברת אינוויז

חברת אינוויז (Innoviz) מראש העין הגדילה את תחזית המכירות שלה לשנים הבאות מ-2.4 מיליארד דולר לכ-2.6 מיליארד דולר, בעקבות הסכמים להתקנת חיישני LiDAR בהסעיות (shuttles). החברה דיווחה על מכירות בהיקף של כ-5.4 מיליון דולר בשנת 2021, בהשוואה לשנת 2020 שה לא היו לה מכירות, אלא הוצאות-יתר של יותר מ-9 מיליון דולר.

בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות, גילה המנכ"ל עומר כילף שהחיישן שהחברה פיתחה עבור חברת ב.מ.וו עבר בהצלחה את כל המבחנים והגיע לשלב הקפאת-פיתוח (Freeze). פירוש הדבר שמרגע זה אסור לבצע שינויים בתכנון שאושר על-ידי ב.מ.וו, והוא ייכנס לייצור במתכונתו הנוכחית. לדבריו, הייצור ההמוני שלו יתחיל כבר בשנת 2022.הניסויים שבוצעו בחברת ב.מ.וו היו אחראים לחלק ניכר מהמכירות של החברה, שכן אינוויז סיפקה לה מאות יחידות לצורך ביצוע כל המבחנים וקבלת אישורים.

שנת 2021 היתה שנה מיוחדת עבור החברה, משום שבמהלכה היא ביצעה סדרה של מהלכים אסטרטגיים: הוציאה את הדור החדש של חיישן ה-LiDAR שלה, InnovizTwo, הכריזה על חיישן היקפי מסוג חדש, Innoviz360, ונכנסה לבורסת נסד"ק באמצעות עסקת SPAC שהכניסה לקופתה 370 מיליון דולר. במקביל, החברה הגדילה את מצבת כוח האדם ב-35 עובדים, וכיום היא מעסיקה כ-400 עובדים, כ-70% מהם במחקר ופיתוח.

הלקח שנילמד מחברת מובילאיי

במהלך השנה החברה נכנסה לתחומים חדשים שאינם בתעשיית הרכב, בהם שיתוף פעולה עם חברת אוביאשי היפנית, שהיא מקבלניות הבנייה הגדולות בעולם, להתקנת מערכות LiDAR המאפשרות לעגורנים לפעול בצורה אוטונומית או חצי-אוטונומית. החברה משקיעה מאמץ גדול בפיתוח תוכנת ההתמצאות הסביבתית שלה. כרבע מעובדי החברה (100 עובדים) מועסקים כיום בפרוייקט פיתוח התוכנה, המאפשרת ללקוחות לרכוש את החיישן ביחד עם פיענוח מלא של הסביבה.

המידע המפוענח המגיע מהחיישן של אינוויז
המידע המפוענח המגיע מהחיישן של אינוויז

החברה תספק אותה בשתי תצורות בהתאם לבחירת הלקוח: במתכונת של ארכיטקטורה מבוזרת היא תספק למחשב הרכב את המידע המפוענח במלואו, כאשר המחשב המרכזי יהיה אחראי על ניהול מדיניות הנהיגה. למכוניות המנוהלות בתצורה מרכזית שבה מחשב הרכב מנהל את כל פעילויות הפיענוח וניהול הנהיגה, התוכנה תספק רק את ענן הנקודות המגיע מהחיישן לאחר פיענוח ראשוני. להערכת כילף, התוכנה תימכר במחיר של כ-50 דולר לרכב. מעניין לציין שהתמחור הזה מבוסס על המודל של חברת מובילאיי. בין השאר, החברה צופה שבעתיד יהיו ההכנסות מתוכנה מרכיב מרכזי במכירותיה.

במהלך השנה הקרובה החברה מתכננת להוציא גרסאות חדשות של החיישן שלה: חיישן InnovizTwo ייצא בגרסה נוספת בשם InnovizTwo B1 המאופיינת בפרופיל נמוך, כדי שניתן יהיה להתקין אותו בגג הרכב באופן המשתלב בצורה חלקה עם קווי המתאר הקיימים של הרכב. במקביל, היא תכין את Innoviz360 לקראת ייצור ב-2023. מדובר בטכנולוגיה חדשה שבה החיישן מעניק כיסוי של 360 מעלות מסביב לרכב, ומספק יכולת מעבר למכוניות אוטונומיות ברמת L4.

סמנכ"ל הפיתוח, אורן בוסקילה, סיפר שהחברה החלה בפרוייקט פיתוח רחב-היקף הכולל אופטיקה חדשה ורכיב ASIC חדש, אשר עליהם יתבססו חיישני הדור הבא של החברה. הם יעניקו לחיישנים טווח גילוי וזיהוי של עד 500 מטר. החברה מצפה לספק דוגמאות ראשונות ללקוחות במהלך שנת 2023.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Innoviz , אינוויז