המרכב הישראלי השטוח, שאיפשר להמציא מחדש את הרכב [פודקאסט]

10 מרץ, 2022

תוכנית מס' 47 בפודקאסאט של Techtime, עם אוהד שטאובר מחברת REE, שפיתחה מרכב שטוח שבו מערכות הרכב משולבות באזור הגלגל. על אפשרויות העיצוב שפותח הקונספט הייחודי ועל הדגמים שהשיקה החברה

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא אוהד שטאובר, מנהל המו"פ של חברת REE Automotive, המפתחת פלטפורמות מרכב שטוחות לכלי-רכב חשמליים ואוטונומיים. עולם הרכב עובר כעת שתי מהפיכות המשנות מהיסוד את המכונית המוכרת: המנוע החשמלי מחליף בהדרגה את מנוע הבעירה הפנימית, והמחשב משתלט בהדרגה על רבים מתפקידי הנהג – וייתכן שבקרוב מאוד נראה מכוניות שהן אוטונומיות לחלוטין.

אולם כדי להמציא את הרכב מחדש צריך ארכיטקטורה חדשה ונקייה שתעניק אפשרויות עיצוב חדשות. זו בדיוק מהות הגישה של REE, אשר פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המנועים, מערכות ההיגוי, הבלמים וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בארבע “פינות” הרכב, בין המרכב לגלגל ובתוך הגלגל (ראו תמונה למטה). הארכיטקטורה הזו יוצרת מרכב שטוח לגמרי, אשר פנוי לאינספור עיצובים בהתאם לדרישות של כל יצרן, כמו בד ציור חלק.

החברה מכנה את הארכיטקטורה הזו בשם x by wire, מכיוון שכל מערכות הרכב בארבע הפינות, נשלטות על-ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין ולא מכני, ומותאם ליישומי רכב אוטונומי עתידי. בשיחה, מספר אוהד על היתרונות של הקונספט הייחודי, על הדגמים הראשונים שהשיקה החברה, וגם, איך מגייסים בישראל – שאינה ידועה בתעשיית הרכב שלה – אנשים בעלי הבנה במכניקה ובדינמיקה של רכב.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify וגם ב-Apple Podcasts

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , Podcast , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: REE , אוהד שטאובר , יוחאי שויגר