רשת Checkers & Rally’s מאמצת פתרון זיהוי הדיבור של Hi Auto לביצוע הזמנות מנהגים

15 מרץ, 2022

הרשת כוללת כ-900 סניפים ברחבי ארה"ב, והעסקה תכניס לחברה הישראלית מיליוני דולרים בשנה. שתי רשתות נוספות, שנמנות עם עשר הגדולות בארה"ב, בתהליכי פיילוט מתקדמים

רשת מסעדות ה-Drive Thru האמריקאית Checkers & Rally’s מאמצת פתרון זיהוי דיבור שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראליתHi Auto  מתל אביב. הפתרון מאפשר למסעדות לקחת הזמנות מהרכבים העוברים במסעדה באמצעות מערכת בינה מלאכותית המאפשרת לנהגים לנהל שיחה טבעית עם עוזרת וירטואלית בדלפק ההזמנות. 

רשת Checkers & Rally’s כוללת כ-900 סניפים ברחבי ארה"ב. בשנת 2022 יטמיעו את הפתרון 420 סניפים. במהלך 2023 הפתרון יוטמע בשאר סניפי הרשת. Hi Auto עובדת במודל SaaS והעסקה תכניס לקופת החברה מיליוני דולרים בכל שנה. לדברי החברה, שתי רשתות מזון מהיר נוספות, שנמנות עם עשר הגדולות בארה"ב, נמצאות בתהליכי פיילוט מתקדמים בתשלום לבחינת הטמעת הפתרון של Hi Auto. שוק המזון המהיר בארה"ב נאמד ב-300 מיליארדי דולרים וההזמנות מה-Drive Thru תופסות מעל 80% ממנו.  

פתרון זיהוי הדיבור שפיתחה  Hi Autoמאפשר לנהג המגיע בנסיעה לעמדת ההזמנה 'לשוחח' בשפה טבעית עם Auto, העוזרת הוירטואלית החכמה שמבוססת AI ומקבלת את ההזמנה שלו, מבינה את מרכיביה, מציעה לו בקול אנושי תוספות ושדרוגים (Upsell), מעבירה את פרטי ההזמנה למטבח. לדברי Hi Auto, רמת הדיוק של המערכת היא 95%. היא מבינה תפריטים מורכבים, מסוגלת להבין חצאי משפטים של המזמין, מבטאים שונים, בקשות רבות ומפורטות ולעקוב אחר שינויים בהזמנה שביצע הלקוח במהלך השיחה.

המערכת מתפקדת למעשה כעובד מצטיין שעבר הכשרה, לא מתעייף, תמיד מתייצב לעבודה, תמיד מנומס, ולא שוכח להמליץ על שדרוגים (Upsell). בכך המערכת לא רק עוזרת לפתור את משבר כוח האדם בענף המסעדות בארה"ב, שסובל מעזיבה של מאות אלפי עובדים בחודש, אלא גם משפרת את תפקוד המסעדה לעומת עובד אנושי. לדוגמא, בהקלטות של עובדים הסתבר שהם מציעים לעשות Upsell בכ-10% מההזמנות בלבד בשעה שהמערכת מציעה לעשות Upsell בכ-70% מההזמנות. כיוון שמבנה העלויות במסעדות מורכב בעיקר מעלויות קבועות, השינוי הזה משפיע מיידית על שורת הרווח.

רועי בהרב, מנכ"ל Hi Auto מסר: "Auto היא העוזרת הוירטואלית הראשונה בעולם שנפרשת באופן נרחב ברשתות מזון מהיר. הפתרון שפיתחנו מוריד את העומס והתלות בכח אדם על ידי לקיחת הזמנות אוטומטית ומסייע להתגבר על מחסור של כ-1.5 מיליוני עובדים בארה"ב שהחמיר בשנתיים האחרונות בענף. העוזרת הוירטואלית תשפר בעתיד את כלל תהליכי המכירה במסעדה וגם תנהל את העבודה במטבח". לדברי בהרב, "העבודה הרוטינית, בשכר נמוך, ותחת לחץ גורמת לתחלופה מהירה של עובדים ומירוץ מתמיד בגיוס והכשרה. ובמשבר הנוכחי, בעלים אינם מצליחים לאייש את המסעדה במינימום עובדים ונאלצים לסגור מוקדם. החזון של הרשתות כיום הוא לבנות מסעדה שמתבססת על פחות עובדים שמקבלים שכר יותר גבוהה ומתמידים לאורך זמן."

Hi Auto נוסדה בשנת 2019 על ידי) רועי בהרב (יוצא 81 וגוגל), אייל שפירא (בוגר תלפיות, 81 ויזם של מספר סטארט-אפים), וזהר זיסאפל (המשמש כיו"ר פעיל ומשקיע בחברה). החברה גייסה מהקמתה 8 מיליון דולר ונערכת לסבב A במהלך 2022. החברה מעסיקה כיום 40 עובדים, רובם המכריע במרכז הפיתוח בתל-אביב ובכוונתה להכפיל את מצבת העובדים בשנה הקרובה על מנת לעמוד באתגרי הצמיחה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: Hi Auto