הקורונה הזניקה את מכירות מיטרוניקס

24 מרץ, 2022

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות דיווחה על גידול של 30% במכירות, להקף של כ-1.4 מיליארד שקל. ההסתגרות בבתים בתקופת המגיפה הובילה לשימוש מוגבר בבריכה ולבניית בריכות חדשות. "אנחנו צופים המשך בצמיחה המואצת"

[בתמונה למעלה: מפעל מיטרוניקס בדלתון. צילום: Maytronics]

בסוף שנת 2018 הציבה חברת מיטרוניקס (Maytronics) בפני המשקיעים יעד: מכירות במיליארד שקל ב-2021. אתמול (ד) דיווחה יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות מעמק יזרעל כי הכנסותיה ב-2021 עמדו על 1.4 מיליארד שקל, גידול של 30% בהשוואה להכנסות של שנת 2020, שלמעשה גם בה חצתה מיטרוניקס את היעד עם הכנסות של 1.07 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-240 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 168 מיליון שקל ב-2020. מיטרוניקס נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-7 מיליארד שקל.

אחד הגורמים העיקריים לתנופה העסקית של החברה בשנתיים האחרונות היא דווקא מגפת הקורונה. מיטרוניקס היא למעשה החברה הגדולה בעולם בתחום הרובוטים האוטומטיים לניקוי בריכות פרטיות, וחולשת להערכתה על כ-48% מהשוק העולמי. זהו גם שוק היעד העיקרי שלה, אשר אחראי לכ-85% מהכנסותיה.

בחברה מסבירים כי הסתגרות התושבים בבתיהם והתמקדותם בפעילות הביתית, הביאה לעליה בפעילות בחצרות הבתים, ובכלל זה בהפעלה מוגברת של הבריכות הפרטיות ובבניית בריכות חדשות. כתוצאה מכך, נרשמה בתקופה זו עלייה משמעותית בביקושים לרובוטים לניקוי בריכות פרטיות. מנגד, בשוק המשני של רובוטים לניקוי בריכות ציבוריות, שמהווה כ-5% בלבד מהכנסות החברה, הקורונה פגעה באופן משמעותי, וזאת על רקע האיסור על התקהלות, הירידה בנפחי התיירות וסגירה זמנית של בריכות ציבוריות, בעיקר ב-2020.

לצד הרובוטים, החברה משווקת גם אבזרי בטיחות לבריכות, כגון אזעקות המתריעות בפני טביעה, וכן כיסויים אוטומטיים לשמירה על נקיונן. פלח זה מהווה כעשירית מהכנסות החברה. כ-98% מהכנסותיה מגיעות ממכירות לשווקים בינלאומיים, שהעיקריים בהם הם ארצות הברית, אירופה ואוסטרליה, שבהם היא פעילה דרך חברות-בנות.

בחברה מעריכים כי רק 19% מהבריכות מנוקות על ידי רובוטים, והשאר באמצעות חומרי ניקוי או משאבות, כך שלשוק הרובוטים יש עוד פוטנציאל צמיחה משמעותי, בעיקר על רקע מגמות צרכניות של חיסכון בחשמל ובמים ובשמירה על איכות הסביבה. "החברה ממשיכה ליהנות מהשגשוג בענף הבריכות הפרטיות בכל הטריטוריות המרכזיות ומהגידול בהיקף מכירותיה, והיא נערכת להמשך צמיחה מואצת בכל תחומי פעילותה כחברה גלובלית."

דולפין פרטי בחצר הבית

מוצר הדגל של החברה הוא קו הרובוטים Dolphin. בדומה לשוק הרובוטים הביתיים לשאיבת אבק, הרובוטים של מיטרוניקס מספקים חלופה אוטומטית ויעילה יותר לשיטות הניקוי הקיימות, המתבססות על משאבות חיצוניות. המשאבות שואבות בהדרגה את המים מן הבריכה ומעבירות אותן דרך מסננים חיצוניים. תהליך טיהור המים באמצעות משאבות נמשך שעות רבות וצורך חשמל רב. המסננים עצמם הינם גסים ולא תמיד מצליחים לסלק מהמים את חלקיקי הלכלוך הזעירים.

הרובוט דולפין כולל יכולת ניווט מונחית ג’ירוסקופ ומצפן. הוא משייט באופן עצמאי בבריכה וצולל לקרקעית כדי לספק כיסוי מלא של תכולת הבריכה. באמצעות מערכת סינון מתקדמת מסלק הרובוט מן הבריכה גם חלקיקי פסולת מילימטריים ובאמצעות מערכת מברשות מנקה את השכבה השומנית הנוצרת על קרקעית ודפנות הבריכה. התהליך עצמו נמשך כשלוש שעות לערך, ובכך מגדיל את זמן השימוש של האנשים בבריכה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: מיטרוניקס