רשות החדשנות אישרה 57 מיליון שקל לשני מאגדים רובוטיים

11 אפריל, 2022

מאגד HRI החדש מתמקד בפיתוח טכנולוגיות המקנות לרובוטים "יכולות חברתיות". מאגד Andromeda מפתח טכנולוגיות שליטה ובקרה בציים של פלטפורמות אוטונומיות

ועדת המחקר של רשות החדשנות אישרה את תוכניות העבודה ואת התקציבים של שני מאגדי מגנ"ט רובוטיים, בהיקף של 57 מיליון שקל. התוכניות שאושרו הן של מאג"ד HRI – Human Robot Interaction המתחיל לפעול החודש, ושל מאגד Andromeda (שליטה ובקרה על ציים אוטונומיים) אשר נכנס החודש לתקופת פעילותו השנייה. מאגד HRI מתמקד בפיתוח טכנולוגיות המקנות לרובוטים "יכולות חברתיות" שיאפשרו ביצוע משימות משותפות בשיתוף עם משתמשים מסוגים שונים.

הטכנולוגיות ייושמו במסגרת Tool Kit המבוססת על מערכת ההפעלה ROS, המיועדת לרובוטים. במאגד שותפות החברות הישראליות: Deep Learning Robotics (DLR), Robotican, ReWalk, Intuition Robotics, Cogniteam, Seamless Vision וחברת אלביט מערכות (חטיבת תקשוב וסייבר). המאגד מלווה על-ידי חוקרים מאוניברסיטאות בן גוריון, בר אילן, תל אביב, הטכניון ורייכמן. מכון התקנים האמריקאי (NIST) וחברת סמסונג הביעו רצון להשתתף במאגד כמשקיפים.

מאגד אנדרומדה מתחיל את תקופת הפעילות השנייה

מאגד Andromeda לשליטה ובקרה בציים אוטונומיים מסיים החודש את תקופת הפעילות הראשונה שלו (18 חודשים) ומתחיל את תקופת הפעילות השנייה (18 חודשים). הוא מתמקד בפיתוח טכנולוגיות הפעלה ושליטה מרחוק בציים אוטונומיים, עם דגש מיוחד על כלי-רכב אוטונומיים, ביחס של מפעיל אנושי אחד לכל 1,000 כלים מנוטרים. הפרוייקט כולל התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים כמו מגבלות תקשורת (רוחב פס), אבטחת סייבר, מגוון פלטפורמות ניידות, ממשק אדם מכונה ועוד.

במאגד שותפות החברות הישראליות DriveU, Mprest, Cognata, R-GO, וחטיבות התקשוב והתעופה של אלביט מערכות. המאגד מלווה על-ידי חוקרים מאוניברסיטאות בן גוריון, חיפה, הטכניון ואריאל. נתיבי ישראל ומספר יצרניות רכב משתתפות בו במעמד של משקיפות. סמנכ"ל תשתית טכנולוגית ברשות החדשנות, ד"ר אביב זאבי, אמר שמעמד אנדרומדה יפתח בפני חברות ישראליות שווקיםנ נוספים מעבר למכוניות, בהם ציי רחפנים, רובוטים לחלוקה, כלים חקלאים ועוד.

"מאגד HRI מהווה דוגמא לשיתוף פעולה נכון בין חברות מדיסציפלינות שונות, שעשוי להניב תוצאות בעלות אימפקט כלכלי משמעותי". מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין, אמר שהרשות רואה חשיבות רבה בקידום תחום הרובוטיקה, אשר עשויים להקנות לחברות הישראליות יתרון תחרותי משמעותי בשוק העולמי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מאגד , רובוטיקה , רשות החדשנות