Cape Air תרכוש מאוויאיישן כ-75 מטוסים חשמליים

16 אפריל, 2022

קייפ אייר היא אחת מחברות התעופה האזורית הגדולות בארצות הברית ומפעילה כ-400 טיסות ביום. המטוס החשמלי של אוויאיישן מסוגל להטיס 9 נוסעים למרחקים בינוניים

חברת התעופה האזורית האמריקאית Cape Air חתמה על מזכר כוונות (LOI) עם חברת אוויאיישן (Eviation) הישראלית לרכישת 75 מטוסי נוסעים חשמליים מדגם Alice, בעלי תפוסה של כ-9 נוסעים ו-2 אנשי צוות. עסקת הרכש היא חלק מהמאמץ של חברת התעופה לחשמל את צי המטוסים שלה ולהפחית את חתימת הפחמן של פעילותה. Cape Air הכריזה כבר ב-2019 על כוונתה להצטייד במטוסי Alice. באותה עת ציין מייסד-שותף ומנכ"ל אוויאיישן, עומר בר-יוחאי, כי החברה תמכור ל-Cape Air כל מטוס במחיר של כ-4 מיליון דולר. בחודש אוגוסט האחרון דיווחה אוויאיישן על הזמנת רכש של כ-12 מטוסים מחברת התובלה האווירית DHL.

קייפ אייר, שבסיסה במסצ'וסטס, היא אחת מחברות תעופת הפנים הגדולות בארצות הברית. החברה מוציאה כ-400 טיסות ביום לכ-40 ערים בצפון-מזרח ובמערב-תיכון של ארצות הברית, וכן לעיר מונטנה. החברה גם מפעילה קו ישיר לאיים הקריביים. צי החברה מונה כ-100 מטוסים מתוצרת ססנה, בריטן-נורמן וטקנאם.

מהפכת התעופה החשמלית

חברת אוויאיישן הוקמה ב-2015 על-ידי המנכ”ל עומר בר-יוחאי והיו”ר אביב צידון, עם תוכנית שאפתנית לחולל מהפיכה טכנולוגית ומסחרית בעולם התעופה: בניית מטוס נוסעים חשמלי, המונע על-ידי מערך של אלפי סוללות ליתיום, שיוכל לשנע נוסעים למרחקים של מאות קילומטרים במהירות גבוהה יותר מאלה של המטוסים הפועלים כיום בשוק, ובמחיר נמוך בהרבה.

לפני כשנתיים, בסלון האווירי בפאריז, הציגה אוויאיישן אב-טיפוס ראשון של המטוס, שזכה לשם “אליס”. המטוס מיועד להסעה של 9 נוסעים, ועוד כ-2 אנשי צוות, לטווח של עד 1,000 ק”מ בהטענת סוללה יחידה. המטוס מופעל באמצעות 70,000 סוללות ליתיום סטנדרטיות הפזורות בכל הגוף, ומסייעות בשמירת האיזון של המבנה. הקיבולת הכוללת שלהן היא 980 קילוואט שעה, המעניקה מספיק אנרגיה כדי לטוס למרחק של עד 800 ק”מ במהירות של עד כ-460 קמ”ש. המטוס מונע על ידי שני מנועים חשמליים מתוצרת חברת MagniX מסיאטל.

מלבד ההזמנה הנוכחית של Cape Air, איוויאיישן דיווחה בשנתיים האחרונות על עוד שני לקוחות שהתחייבו לרכוש עוד כ-150 מטוסים. אוויאיישן שייכת כיום לקבוצת קלרמונט (Clermont Group) הסינגפורית, שרכשה את הבעלות על החברה ב-2019. הבעלים של קלרמונט הוא הפילנתרופ המיליארדר ריצ’רד צ’נדלר מניו-זילנד, שאחד מדגליו העיקריים הוא קידום התעופה החשמלית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Cape Air , אוויאיישן