זכיית תכנון בשווי 4 מיליארד דולר לאינוויז

2 מאי, 2022

תספק את חיישן ה-Lidar ליצרנית רכב גדולה. יצרניות נוספות בקבוצה עשויות לאמץ את הפתרון. "ישפיע על תעשיית הרכב כולה". לאחרונה השיקה ב.מ.וו את הסדרה הראשונה הכוללת את חיישן החברה

חברת אינוויז (Innoviz) הודיעה היום (ב') כי נבחרה על ידי אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם לספק את חיישני ה-Lidar של החברה עבור דגמים שונים של יצרנית הרכב, וזאת לאחר כשנתיים של בחינת ובדיקת החיישן. באינוויז מעריכים כי שווי כלל ההזמנות הצפויות מזכיית התכנון הזו עשוי להסתכם ב-4 מיליארד דולר, ואף יותר מכך במידה ויצרניות רכב נוספות הכלולות באותה קבוצה יאמצו את הפתרון של החברה. צבר ההזמנות העתידי של החברה מסתכם כעת ב-6.6 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה במסחר המקדים בנס"דק ביותר מ-10%. החברה תספק פרטים נוספים על העסקה במהלך פרסום הדו"ח הרבעוני עוד מספר ימים.

עומר כילף, מנכ"ל אינוויז ומייסד-שותף, מעריך כי להסכם בקנה מידה גדול שכזה תהיה השפעה על תעשיית הרכב כולה. "זה יספק תנופה גדולה לאינוויז. אנחנו צופים שעוד יצרניות רכב יאמצו את הכיוון הזה בתוכניות הנהיגה האוטונומית שלהן." הזכייה הנוכחית מצטרפת לשיתוף הפעולה של אינוויז עם יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, שהשיקה לאחרונה את סדרת רכבי היוקרה BMW 7, הכוללת את ה-Lidar של אינוויז.

חברת אינוויז פיתחה LiDAR מצב מוצק (Solid State) עבור תעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך לבצע סריקת לייזר ללא חלקים נעים. אינוויז השלימה באחרונה את פיתוח הדור החדש של חיישן ה-LiDAR שלה, InnovizTwo, אשר עושה שימוש במקור לייזר אחד וגלאי אחד ומספק פי 30 יותר ביצועים ויהיה זול ב-70% בהשוואה לחיישן הדור הראשון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז