יצרנית המל"טים Gadfin גייסה 7 מיליון דולר

8 מאי, 2022

גדפין פיתחה כלי-טיס בלתי מאויישים להובלת מטענים אשר משלבים בין יכולות ההמראה והנחיתה האנכיים (VTOL) של רחפנים לבין יכולות הטיסה המהירה והחסכונית של כלי טיס אווירודינמיים

חברת גדפין (Gadfin) מרחובות דיווחה על סיום סביב גיוס ראשון בהיקף של 7 מיליון דולר בהובלת קרן SIBF ובהשתתפות תאגיד GEHR הברזילאי. גדפין פיתחה כלי-טיס בלתי מאויישים להובלת מטענים אשר משלבים בין יכולות ההמראה והנחיתה האנכיים (VTOL) של רחפנים לבין יכולות הטיסה המהירה והחסכונית של כלי טיס אווירודינמיים. מוצר הדגל של החברה, Spirit-One, מופעל באמצעות אנרגיה חשמלית המופקת מתאי דלק מבוססי מימן ומיועד לשלח מטענים במשקל של עד 5 ק"ג למרחקים של עד 250 ק"מ ובמהירות של עד 100 קמ"ש.

הפלטפורמה כוללת ארבעה מדחפנים אנכיים לצורך המראה ונחיתה אנכיים במתכונת של רחפן, וכן מדחף אחורי וכנפיים מתקפלות אשר נפרשות באוויר ומאפשרות לכלי לבצע טיסה מהירה בגובה השיוט. החברה מחזיקה בפטנטים בתחום הכנפיים המתקפלות ובתחום הפחתת הגרר של המדחפים האנכיים בתנאי טיסת שיוט מהירה. בין יישומי היעד של הפלטפורמה: הובלת תרופות ומטענים רפואיים מקוררים למרחקים גדולים, ניטור תשתיות חשמל ועוד. החברה הוקמה בשנת 2018 על-ידי המנכ"ל איל רגב, אשר הגיע מהתעשייה האווירית. בין השאר, היא פיתחה גם גרסה גדולה יותר של הפלטפורמה המסוגלת לשאת מטען במשקל של עד 15 ק"ג.

החברה מסרה שהמטוסים עומדים בתקני בטיחות מחמירים וכוללים בין השאר מצנח חירום אוטונומי וטכנולוגיית הגנה בפני התנגשויות. ההון שגייס ישמש למימון פעילות השיווק בחו"ל והגשת בקה לקבלת אישוי טיסה מרשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA). לצד המערכת האווירית, החברה פיתחה עמדת שילוח המאפשרת התחברות אוטומטית וטעינה או החלפה אוטומטיים של הסוללה לצורך המשך ביצוע המשימה. כיום החברה מפתחת את פלטפורמת Gadfin Spirit-X, אשר תוכל לשאת מטענים במשקל של עד 100 ק"ג למרחק של עד 500 ק"מ ובמהירות שיוט של עד 150 ק"מ בשעה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: גדפין , רחפנים