הסכם ל-EVR Motors עם ספקית המערכות ההודית Badve

15 מאי, 2022

החברות מתכננות להתחיל בייצור סדרתי באמצע שנת 2023 בקצב של חצי מיליון יחידות לשנה והמנועים ישולבו במספר דגמים נבחרים של כלי רכב

שיתוף פעולה נוסף ל-EVR Motors הישראלית בשוק הרכב ההודי. החברה חתמה על הסכם עם ספקית המערכות לרכב ההודית Badve Group of Industries, שבמסגרתו Badve תייצר מנועים חשמליים, המתבססים על הארכיטקטורה הקניינית של EVR, עבור שוק כלי הרכב החשמליים הדו-גלגליים ותלת-גלגליים, הכוללים רכבי משא תלת גלגליים וכלי רכב תלת גלגליים לנוסעים בקטגוריות L3 ו-L5 שבהן צפויה צמיחה גדולה בהודו בשנים הקרובות. הסכם זה מצטרף להסכם שחתמה EVR בחודש שעבר עם חברת Tier-1 הודית נוספת, Napino, שגם כן מיועד לשוק הדו-גלגלי.

ל-Badve 29 מפעלי ייצור הפרוסים ב-7 מדינות בהודו והיא מעסיקה 15,000 עובדים. מוצריה מיוצאים לארצות הברית, יפן, בריטניה, סין ועוד. שתי החברות כבר מוציאות לפועל תוכנית להרכבת מנועי הדגמה באתר של Badve בעיר Pune שיימסרו ליצרני רכב בהודו כיחידות הדגמה. החברות מתכננות להתחיל בייצור סדרתי באמצע שנת 2023 בקצב של חצי מיליון יחידות לשנה והמנועים ישולבו במספר דגמים נבחרים של כלי רכב.

מנוע חשמלי קטן וקל-משקל

EVR פיתחה מנוע חשמלי מסוג חדש (TSRF), המאפשר לשפר את הביצועים ולהפחית את המשקל בהשוואה למנועים חשמליים סטנדרטיים. המנוע מבוסס על שיפור במבנה של מנועי שטף מגנטי רדיאלי (Radial Flux Permanent Magnet) המוכרים לתעשייה. במנועים האלה המרכיב הנייח (Stator) מורכב מסדרת אלקטרו-מגנטים המייצרים שדות מגנטיים הנעים בתנועה היקפית מסביב למנוע. השטף המגנטי שלהם ניצב לציר המסתובב (Rotor) ומפעיל כוחות משיכה ודחייה על מגנטים קבועים המצויים ברוטור, אשר גורמים למנוע להסתובב.

במבנה החדש שהחברה פיתחה (מוגן בפטנטים רשומים בארה”ב, באירופה, בסין ובישראל), נעשה שימוש בסלילים אלקטרו-מגנטיים במבנה המשפר את פיזור השטף המגנטי ומקטין את הפסדי האנרגיה במנוע. החברה ביצעה שיפורים נוספים: שימוש במגנטים מחומרים מיוחדים (Soft Magnetic Composites), שיפורים מבניים המפשטים את תהליך הייצור, דוגמת שימוש בסלילים מוכנים מראש המותקנים רק בשלבי ההרכבה הסופיים, ועוד.

טכנולוגיית TSRF של החברה מתאימה למגוון רחב של הספקים ומומנטים בטווח מתחים בין 48 וולט ל-800 וולט, ומאפשרת להתאים מנוע קטן, קל וחזק למרבית אמצעי התחבורה. המנועים הראשונים של EVR הם מנועי 48/96 וולט מקוררי-אוויר ומוגנים נגד מים. הם מיועדים לכלי-רכב חשמליים דו-גלגליים או תלת-גלגליים. המנועים האלה בעלי הספק של 17kW, מומנט של 40Nm, משקל של 9 ק”ג ונפח של 2.7 ליטרים בלבד.

EVR Motors גייסה עד כה מימון סיד של 10 מיליון דולר מכמה משקיעים, בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק, ובהשתתפותTeramips Technologies, שמממנת רעיונות טכנולוגיים חדשניים, לצד קרנות SIBF ו-Varana Capital. בנוסף לכך קיבלה EVR מענקים מרשות החדשנות ומקרן BIRD. בימים אלה שוקדת EVR על גיוס סבב A במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים.

החברה מנוהלת החל מ-2019 על ידי עפר דורון, ששימש בתפקידו הקודם כמנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית “בראשית” של SpaceIL. עופר דורון היה אחראי גם על הפיתוח, הבנייה, השיגור והתפעול של לווייני התקשורת והתצפית של התעשייה האווירית עבור משתמשים ישראליים וזרים.

EVR Motors נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי של החברה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. יו”ר החברה הוא אופיר שוהם, ראש מפא”ת לשעבר, שמוביל את השקעות ההיי טק של מריוס נכט. החברה מעסיקה מעל 30 עובדים בפתח תקווה, ביניהם ארבעה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: EVR Motors , הודו