המלחמה באוקראינה הזניקה את מכירות אלטק

20 מאי, 2022

צמיחה של 36% במכירות ברבעון הראשון של 2022, ועלייה של 50% בצבר ההזמנות. תשקיע בשנתיים הקרובות 9 מיליון דולר בתשתיות וציוד ייצור. אפילו המחסור ברכיבים דחף לעלייה בהזמנות ה-PCBs

בתמונה למעלה: מנכ"ל אלטק, אלי יפה. "עלייה בדרישה למערכות צבאיות"

המכירות של חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה צמחו ברבעון הראשון של 2022 בכ-36% והסתכמו בהיקף של 9.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-2 מיליון דולר בהשוואה לכ-1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה דיווחה על שיפור ברווח הגולמי:מ-15.9% אשתקד לכ-20.1% ברבעון הראשון 2022.

חברת אלטק מפתח תקווה מעסיקה כ-400 עובדים ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים, בעיקר למוצרים מורכבים וקריטיים. החברה נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק (Nistec), ונסחרת בנסד”ק לפי שווי שוק של כ-24.1 מיליון דולר. במהלך שיחת הוועידה עם משקיעים, הסביר מנכ"ל אלטק, אלי יפה, שמאחורי השיפור הגדול בתוצאות עומדים מספר תהליכים גלובליים שהחברה נהנית מהם בחודשים האחרונים. בהם: היציאה של הכלכלה העולמית ממשבר הקורונה, עלייה בדרישה למערכות צבאיות, והרצון הגובר של מדינות המערב להקטין את תלותן בייצור המתבצע באסיה.

החברה נהנית משילוב של מגמות גלובליות

יפה: "בסוף מרץ 2022 הגיע צבר ההזמנות שלנו לגידול של כ-50% בהשוואה לצבר ההזמנות שהיה בתחילת 2022. המצב הפוליטי והביטחוני באירופה הביא להגדלה של תקציבי הביטחון ולהגדלת ההזמנות מאיתנו, מכיוון שאלטק היא ספקית מרכזית של מספר קבלניות ביטחוניות גדולות. ההתפרצות המחודשת של הקורונה בסין בתחילת 2022 גרמה לגידול נוסף בהזמנות הייצור של מעגלים מודפסים, גם מלקוחות שאינם ביטחוניים. בנוסף, עקב המחסור ברכיבים נאלצו חלק מהלקוחות שלנו לתכנן מעגלים מחדש כדי להתאים אותם לרכיבים זמינים בשוק, והדבר הוביל להזמנות ייצור נוספות".

החברה מעריכה שמדובר במגמה ארוכת טווח, ולכן היא התניעה תוכנית הצטיידות רחבת היקף. "ברבעון הראשון של 2022 התחלנו ביישום תוכנית השקעות מואצת בהיקף של כ-15 מיליון דולר במפעל החברה בפתח תקווה. השלב הראשון של התוכנית כולל השקעות בהיקף של כ-9 מיליון דולר בתשתיות ובקווי ייצור. השלב הזה צפוי להימשך כשנתיים ולהגדיל את המכירות ב-5-8 מיליון דולר". לדבריו, החברה נהנית ממגמה נוספת: "האינפלציה והמחסור בעובדים בארה"ב מסייעים לנו לשמור על תחרותיות גבוהה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק , מעגלים מודפסים