ברודקום מציעה לרכוש את VMware תמורת 61 מיליארד דולר במניות ובמזומן

26 מאי, 2022

חטיבת התוכנה של ברודקום תמוזג עם חברת VMware, וכל המוצרים ישווקו תחת שם המותג VMware

בתמונה למעלה: נשיא ומנכ"ל ברודקום, הוק טאן. "מיזוג עם חברה אייקונית"

בעיסקה יוצאת דופן בתחום תעשיית השבבים, הודיעה היום (ה') חברת ברודקום (Broadcom) על חתימת הסכם לרכישת חברת התוכנות הארגוניות VMware, בעיסקת מניות ומזומנים בשווי כולל של כ-61 מיליארד דולר. עם השלמת העיסקה, תשולב חטיבת התוכנה של ברודקום (Broadcom Software Group), המספקת תוכנות לתשתיות תקשורת ואבטחה, בתוך חברת VMware. כל המוצרים ישווקו תחת שם המותג VMware. לפי נתוני 2021 של שתי החברות, עולה שחטיבת התוכנה החדשה תהיה אחראית לכ-49% מהמכירות של החברה המאוחדת.

נשיא ומנכ"ל ברודקום, הוק טאן, אמר שלנוכח ההצלחה של החברה בתחום המיזוגים והרכישות, "העיסקה הזאת משלבת בין פתרונות השבבים והתוכנה שלנו לבין חלוצה אייקונית בתחום התוכנות הארגוניות". העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. עם השלמתה, בעלי המניות הקיימים של ברודקום יחזיקו בכ-88% מהחברה המאוחדת ובעלי המניות של VMware צפויים להחזיק בכ-12% מהמניות. העיסקה זקוקה לאישור אסיפת בעלי המניות, אולם יש להניח שהם יאשרו אותה מכיוון שבעל השליטה ב-VMware, מייקל דל המחזיק ב40.2% מהמניות וחברת ההשקעות Silver Lake המחזיקה ב10% מהמניות, חתמו על הסכם הצבעה משותפת התומכת במימוש העיסקה.

העיסקה מחזקת את מעמדה של ברודקום בשוק האבטחה ובשוק שירותי ותשתיות הענן. במידה ולא יהיה מכשול רגולטורי, העיסקה צפויה להסתיים עד חודש נובמבר 2023. ברודקום חתמה על הסכם עם קונסורציום של בנקים לקבלת הלווואה בגובה של 32 מיליארד דולר לצורך מימון העיסקה. יחד עם זאת, ראוי לזכור שהנושא עדיין לא סגור ושיש בהסכם הזה פתח יציאה מעניין: הוא מוגדר כתנאי מסוג "go-shop". כלומר הוא מעניק לדירקטוריון VMware פרק זמן של 40 יום שבמהלכם הוא יכול לבדוק הצעות רכש נוספות. הבדיקה הזאת תיעשה בחשאי, ותוצאותיה יתפרסמו רק לאחר שהדירקטוריון יקבל החלטה סופית.

החברה שצמחה בעקבות מיזוגים ורכישות

חברת ברודקום מספקת שבבי תקשורת האחראים לכ-75% ממכירותיה ותוכנות תשתיות מידע ואבטחה. חברת ברודקום הנוכחית החלה את דרככה בשנות ה-60 של המאה הקודמת כחטיבת השבבים של HP. בהמשך החטיבה עברה תהפוכות רבות, היא הופרדה מ-HP עם הקמת אג'ילנט, הופרדה מאג'ילנט ויצאה לדרך בשם Avago והתמזגה ב-2015 עם חברת הפאבלס ברודקום בעיסקת 37 מיליארד דולר, שהעניקה לה את הזהות הנוכחית. בנוסף, היא חיזקה את חטיבת התוכנה שלה באמצעות סדרת מיזוגים ורכישות, שהבולטים שבהם היו רכישת CA ב-2018 ורכישת סימנטק ב-2019.

אולם העיסקה הגדולה ביותר שלה היא זו שלא יצאה אל הפועל: בשנת 2018 היא הציעה לרכוש את קואלקום תמורת סכום חסר תקדים של 117 מיליארד דולר. קואלקום התנגדה, וברודקום ניסתה לבצע רכישה עוינת באמצעות החלפת חברי דירקטוריון. בסופו של דבר העיסקה נבלמה על-ידי נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, אשר פירסם צו נשיאותי האוסר את העיסקה. הצו גם בלם את נסיון ההשתלטות של ברודקום על הדירקטוריון של קואלקום, וקבע שכל המועמדים שלה לדירקטוריון לא יוכלו לעמוד לבחירה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: VMware , ברודקום