צה”ל הגדיל את היקף רכש הכוונות החכמות

31 מאי, 2022

המערכת של סמארט-שוטר מותקנת על-גבי נשק אישי ומתבייתת על המטרה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI. גם צבאות ארה"ב, הולנד והודו הצטיידו במערכת. החברה תחשוף גרסה עם הגדלה אופטית פי ארבע

חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) סיפקה לצה”ל באחרונה כמות נוספת של מערכות בקרת אש חכמות, המשפרות באופן דרמטי את סיכויי הפגיעה במטרה. המערכת מותקנת על-גבי נשק קל, ומתבייתת באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI על המטרה כדי לסייע לחייל לבצע ירי מדויק, גם במטרות הנעות על הקרקע וגם ברחפנים. צה”ל עושה שימוש מבצעי בכוונות של סמארט-שוטר כבר מספר שנים. עד כה, סיפקה סמראט-שוטר מערכות לצבאות של ארצות הברית, הולנד והודו.

בתוך כך, סמארט-שוטר הודיעה כי תחשוף לראשונה בתערוכת יורוסאטורי שבפריז את הדור החדש של המערכת, ה-SMASH X4, אשר מספקת הגדלה אופטית פי ארבע (X4), בעינית הכוונת, ומאפשרת לזהות ולהתביית על מטרות בטווחים מורחבים. המערכת החדשה משלבת מד טווח לייזר אינטגרלי, אשר מסייע לחשב את המרחק מן המטרה בצורה מדויקת יותר, ובכך לשפר את סיכוויי הפגיעה.  ניתן לשלב גם אמצעי ראיית לילה שונים כ-Clip-on.

כמו כל מערכות ה-SMASH, גם מערכת ה-SMASH X4 מתאימה לשימוש הן כמערכת עצמאית והן כמערכת מקושרת. קישוריות לסנסורים או למערכות שליטה ובקרה מספקת מידע טקטי רלוונטי המושלך דרך הכוונת, משפרת משמעותית את מודעות המצב של הלוחם ושל המפקדים ומהווה בסיס לקבל החלטות מותאמות בזמן אמת.

חברת סמארט-שוטר הוקמה על-ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ”לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. היא פיתחה מערכת בקרת-אש בשם Smash המותקנת באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ, וכאשר הנשק מצוי בזווית הנכונה – ההדק משתחרר באופן אוטומטי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סמארט שוטר