בירד נכנסת לתחום הפתרונות הקרקעיים

13 יוני, 2022

החברה המתמחה במערכות אוויריות, הקימה חטיבת מערכות קרקע. תציג בתערוכת יורוסאטורי את הגלאי החדש למערכות הגנה אקטיביות ברק"מ, ומכ"ם-ימי מיניאטורי לכטב"מים. "השקענו רבות בפיתוח. נוספה לפעילות שלנו רגל נוספת"

בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystems) מהרצליה, המתמחה במערכות הגנה ותצפית לכלי-טיס, מנצלת את תערוכת Eurosatory הנפתחת היום (ב') בפאריס כדי להכריז על כניסתה לשוק הפתרונות הקרקעיים. החברה הכריזה על גלאי מרובה-חיישנים קל-משקל למערכות הגנה אקטיביות בכלי-רכב משוריינים (רק"מ), ומכ"ם דיגיטלי ממוזער לכטב"מים עבור משימות סיור ותצפית. ההתרחבות לשוק הקרקעי התבצעה בתמיכת קרן פימי, בעלת השליטה בחברה. במסגרת הזאת הוקמה חטיבת Bird Land Systems המנוהלת על-ידי יואב כבירי, שהגיע מחיל האוויר ומשרד הביטחון.

סמנכ"ל השיווק, שאול מזור, הסביר ל-Techtime שמדובר במהלך אסטרטגי. מזור: "השקענו הרבה מאוד משאבים בפיתוח מוצרים חדשים, כאשר בדומה לעולם האווירי, הדגש היה על מיזעור, שזו אחת מההתמחויות של בירד. כעת יש לפעילות שלנו רגל נוספת. הפתרונות החדשים מביאים לכך שאנחנו עובדים כיום לא רק עם לקוחות-קצה אלא גם עם יצרנים, כמו למשל יצרני מל"טים וכלי-רכב". הפתרונות החדשים מסתמכים על טכנולוגיות של החברה בתחומי המכ"ם, האופטיקה והאלגוריתמיקה, שפותחו במקור עבור המערכות האוויריות שלה.

נגזרת יבשתית של מערכת הגנה אווירית

מערכת Hybrid-Eye מיועדת לשמש כאמצעי הגילוי, האימות והעקיבה אחר האיום במערכות הגנה אקטיביות המותקנות על-גבי כלי-רכב משוריינים ובעמדות גבול. היא מיועדת לספק מענה לאיומים דוגמת טילי נ"ט, RPG, מל"טים וארטילריה. המערכת משלבת בתוך מארז מאוחד, במשקל של 4 ק"ג בלבד, שלושה סוגי חיישנים: מכ"ם אלקטרוני phased array ללא חלקים נעים (מצב מוצק), חיישני אינפרא-אדום וגלאי לייזר. היא מיועדת להתקנה על כלי-רכב מכל הגדלים, כולל רכבים קטנים ובינוניים, ומתאימה לשימוש במערכות יירוט (Hard-Kill and Soft-Kill).

האלגוריתמיקה מבצעת היתוך בין החיישנים השונים, המעניק לה יכולת פעולה בכל תנאי שטח וראות. מערכת Hybrid Eye וטכנולוגיית ההיתוך שלה מבוססים על מוצר הדגל של בירד, SPREOS, אשר מגן על כלי-טיס מפני טילים מונחי-חום (DIRCM). "במסגרת התאמת טכנולוגיית SPREOS לעולם היבשתי, הפחתנו באופן דרמטי הן את המשקל והן את העלות. היתוך החיישנים מתבצע ברמת הפיקסל הבודד, ומאפשר להתמודד עם מגוון של הפרעות המאפיינות את התווך הקרקעי, כמו אובך, החזרי אור, וכלים כבדים כמו טנקים החוסמים את קו הראייה".

גרסה יבשתית של מערכת SPEOS האווירית
גרסה יבשתית של מערכת SPEOS האווירית

מכ"ם-ימי חדש

הפיתרון השני, µMPR, הוא מכ"ם-ימי מיניאטורי (Micro Maritime Patrol Radar) המבוסס על טכנולוגיית מכ"ם של החברה ועל שימוש בגלים מילימטריים להתגברות על הםרעות אדווה של פני הים. הוא שוקל כ-6-7 ק"ג בלבד ומאפשר כיסוי לטווח של עד 40 ק"מ. המכ"ם מיועד להתקנה על מל"טים ופלטפורמות אוויריות קטנות כדי לספק הגנה אפקטיבית על גבולות ימיים וקרקעיים. "המכ"ם הזה מספק כיסוי לטווח גדול מאוד ביחס לגודלו. הוא נותן מענה לפלח שוק שמבדיקה שלנו אין עבורו מענה: מכ"מים קלי-משקל אך עם ביצועים גבוהים, בעיקר עבור כלים בלתי מאויישים". לחברה יש כבר לקוח ראשון המעוניין לשלב את µMPR בפלטפורמות שלו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מכ"ם , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , Eurosatory , בירד , שאול מזור