מיטרוניקס רוכשת מפיצת רובוטים אמריקאית ב-16 מיליון דולר

10 יולי, 2022

תקבל 70% מהבעלות על קבוצת Backyard מטקסס. העיסקה היא מרכיב באסטרטגיית המעבר למכירות ישירות ללקוחות באמצעות ערוצים דיגיטליים

חברת מיטרוניקס (Maytronics) הנמצאת בבעלות קיבוץ יזרעאל, רוכשת את קבוצת Backyard האמריקאית במסגרת אסטרטגיית ההמתקדות בשוק האמריקאי והמעבר לשימוש בערוצי שיווק ומכירות דיגיטליים. העיסקה מתוכננת להסתיים בסוף יולי 2022. החברה מפתחת ומייצרת במפעל בעמק יזרעאל רובוטים לניקוי בריכות שחייה, בעקבות ההודעה על העיסקה עלתה מניית החברה בבורסה בתל אביב בכ-5% והיא נסחרת לפי שווי חברה של כ-5.1 מיליארד שקל.

קבוצת Backyard מתמקדת במכירת מוצרים לבריכה באמצעות זירות מסחר אלקטרוניות כמו eBay ,Shopping Google ,Amazon ,Target ועוד. החברה פועלת מטקסס ומעסיקה כ-25 עובדים. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-102 מיליון דולר, אשר כ-58% מהמכירות הן מכירות של רובוטים לניקוי בריכות שחייה מתוצרת מיטרוניקס. במסגרת ההסכם, מיטרוניקס תבצע שני תשלומים של 8 מיליון דולר כל אחד, ותקבל לידיה כ-70% ממניות החברה וזכות סירוב ראשונים תמורת רכישת שאר המניות.

מיטרוניקס הסבירה שBackyard- תרמה רבות לביסוס מוצר הדגל של החברה, הרובוט ,Dolphin כמותג מוביל בארה"ב בתחום הרובוטים לניקוי בריכות. העיסקה נובעת מאסטרטגיה של החברה הממוקדת בהרחבת היקף הפעילות הדיגיטלית, בחיזוק הקשר עם הלקוח הסופי (B2C) ובהגדלת הפעילות בשוק היעד המרכזי: ארה"ב. להערכת החברה, יש כיום בארה"ב כ-12.3 מיליון בריכות שחייה, כאשר רק 1.8 מיליון בריכות מנוקות על-ידי רובוטים, "ובכך גלום בשוק זה פוטנציאל גידול משמעותי בשנים הקרובות".

מכירות החברה נמצאות בצמיחה: בשנת 2020 הן הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, ובשנת 2021 הן הסתכמו בכ-1.41 מיליארד שקל. החבר צופה גידול של 18%-22% במכירות בשנת 2022. במצגת של החברה לשוק ההון מיוני 2022, היא העריכה שיש כיום בעולם כ-28.5 מיליון בריכות שחייה, אשר ברובן (81%) מתבצעות פעולת הניקוי שלא באמצעות רובוטים.

החברה מגדירה את הפוטנציאל הזה בשם "האוקיאנוס הכחול" ומעריכה את היקפו בכ-15 מיליארד דולר. מדובר בשוק יציב מאוד מכיוון שרובוטי הניקוי מוחלפים בממוצע בכל 5 שנים ולכן הלקוחות הם לטווח ארוך. כדי למצות את הפוטנציאל הזה, החברה הגדירה את "אסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית": במקום למכור למפיצים אשר מוכרים את המערכות לחנויות אשר מוכרות אותם ללקוח הסופי, החברה החליטה לאמץ מודל מכירות ישיר שבו היא מגיעה מיידית אל הלקוח הסופי באמצעות מכירות באינטרנט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , שיווק והפצה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מיטרוניקס , רובוטים